fbpx

חדש במרכז הרפואי זיו בצפת: מרפאת ריאות ילדים

ד"ר חוסיין דבאח (49), נשוי, אב לשלושה ילדים ותינוק נוסף בדרך, המתגורר עם משפחתו בדיר אל אסאד, הינו בוגר לימודי רפואה בהצטיינות מהפקולטה לרפואה בטכניון, חיפה, במהלכם אף זכה במלגת הצטיינות להשתלמות במרכז הרפואי מייקל-ריס, בשיקגו, ארה"ב. התמחה ברפואת ילדים במרכז הרפואי בני ציון בחיפה ולאחר מכן עבר התמחות ברפואת ריאות ילדים בבית החולים רמב"ם, בחיפה. ד"ר דבאח בעל ותק של 17 שנים כמומחה ברפואת ילדים ועשור, כמומחה בכיר בתחום מחלות ריאות ילדים.

במרפאת ריאות ילדים יטפל ד"ר דבאח במגוון רחב של מחלות דרכי אוויר וריאות, בהן: אסתמה, סטרידור, ברונכיטיס, ברונכיוליטיס (RSV), דלקות ריאה, סיסטיק פיברוזיס, מומים מולדים של דרכי הנשימה ומחלות ריאה בתינוקות ופגים. במרפאה החדשה הממוקמת במרכז לבריאות הילד, יבוצעו בדיקות תפקודי נשימה, מבחן תגר מטכולין לאבחון אסתמה, בדיקת מאמץ, תבחין זיעה וברונכוסקופיה.

דליה טדגי, מנהלת המערך האמבולטורי (מרפאות יום) במרכז הרפואי זיו בירכה על הרחבת שירות רפואת ריאות ילדים בזיו: " מדובר בשירות חשוב עבור תושבי הצפון, שיוכלו לקבלו מעתה כאן, קרוב לבית, מבלי שיאלצו לנסוע למחוזות רחוקים. אנו נמשיך בפיתוח שירותי בריאות רחבים וכוללים, לקידום הרפואה בצפון והשוואתה לקיים במרכז הארץ", אמרה טדגי. מחקרים בעולם מראים, כי בעיות נשימה מהוות כרבע מכלל הסיבות לביקורים של ילדים אצל רופא כללי.

שני המצבים הרפואיים המשפיעים ביותר על בעיות נשימה בקרב ילדים הנם אסתמה וסיסטיק פיברוזיס. אסתמה הנה מחלה ריאתית כרונית חסימתית התקפית, הנגרמת על ידי שילוב של גורמים תורשתיים עם סביבתיים כמו אלרגיה, זיהום אוויר ועוד. סיסטיק פיברוזיס היא מחלה תורשתית קשה המשפיעה על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין. זוהי אחת המחלות התורשתיות הנפוצות ביותר בארצות המערב והגורם לה הוא חלבון פגום הנמצא בממברנה של תאים רבים בגוף החולה.

דילוג לתוכן