fbpx

חוגגים עצמאות 72: מנגלים בבתים – מטס הצדעה מעל המרכזים הרפואיים

מדינת ישראל חוגגת עצמאות 72 בסגר שהוטל מהשעה 17:00 הערב (יום ג') ועד מחר (רביעי) בשעה 20:00. חגיגות העצמאות נחגגות לראשונה באופן לא שגרתי בצל מגפת הקורונה. התנועה בין יישובים אסורה ומאות שוטרים יאכפו את האיסור.

ביום העצמאות הזה לא נראה פארקים גדושים ואיי תנועה עם נפנופים, כולם ייסגרו בבתים ועדיין – ינסו לשמר משהו מהמסורת עם מנגל קטן בחצרי הבתים ואף במרפסות. במסגרת אירועי העצמאות יתקיים מחר מעבר כלי טיס של הצוות האווירובטי של חיל האוויר מעל בתי החולים ברחבי הארץ. ארבעה מטוסי "עפרוני", יחלפו בטיסה מעל בתי החולים ברחבי הארץ ויצדיעו לעשיית הצוותים הרפואיים ומערכת הבריאות כולה, העוסקים בימים אלה במלחמה בנגיף הקורונה. המטס המסורתי של חיל האוויר ברחבי הארץ לא יתקיים השנה על מנת למנוע התקהלויות. בצה"ל מדגישים כי "יש לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולהימנע מהתקהלויות". במהלך יום העצמאות יועבר מעבר כלי הטיס בשידור חי באמצעי התקשורת. מעבר זה תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים של הצוות האווירובטי לשנת 2020.

מצה"ל נמסר שטחי האימונים (שטחי אש) בכלל הגזרות לא ייפתחו במהלך יום העצמאות למטיילים בהתאמה להנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. כוחות צה"ל ימשיכו להתאמן בשטחים אלה. הכניסה לשטחי האימון מהווה סכנת חיים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן