fbpx

חוק הביומטרי: מעתה מסירת תעודות זהות עם שליח עד הבית – מהלך משותף של דואר ישראל ומשרד הפנים

מליאת הכנסת אישרה אמש (יום ב'), לאחר דיון ממושך, בקריאה שנייה ושלישית את חוק המאגר הביומטרי שהוביל שר הפנים אריה דרעי. על פי החוק, יחויב כל אזרח המוציא תעודת זהות או דרכון להצטרף למאגר באמצעות משרדי רשויות האוכלוסין ולמסור תמונה של פניו, אולם יוכל לבחור אם להוסיף גם טביעות אצבע.

SmartIdentification

התיעוד הביומטרי הושק בסוף חודש יוני 2013. מאז השקתו, מי שבחר להנפיק תיעוד ביומטרי נדרש להגיע פעם נוספת ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה על מנת לאסוף את תעודת הזהות, בעוד שהדרכון הביומטרי נשלח אל המבקש בדואר רשום. על מנת להקל על הלחץ הצפוי במשרדי הפנים ועל מנת להקל על האזרחים, יצאו משרד הפנים ודואר ישראל במהלך משותף  שנועד לחסוך ללקוחות זמן, ויגביר את שביעות רצונם מקבלת השירותים באופן אישי.  

רשות האוכלוסין וההגירה ודואר ישראל יחלו בימים הקרובים בחלוקת תעודות הזהות הביומטריות בבתי הלקוחות. במסגרת זו, אזרחים ותושבים שיגישו בקשה לקבלת תעודת זהות ביומטרית לא יידרשו מעתה להגיע ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה בשנית ולאסוף את התעודה, כפי שהיה נהוג עד כה, כאשר התעודה תגיע אליהם במסירה אישית עד הבית, באמצעות מערך הדוורים של דואר ישראל.

אריה דרעי

שר הפנים, אריה דרעי, בירך על המהלך: "השירות החדש הוא נדבך נוסף וחשוב,  כחלק משיפור השירות לטובת הציבור, כאשר המטרה היא לצמצם את זמני ההמתנה במשרדי הממשלה תוך המשך שיפור מתמיד, בכל תחום בו נוכל לשפר. התיעוד הביומטרי הוא דור העתיד, הממקם את מדינת ישראל בקו אחד עם המדינות המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית ואבטחה."

 חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, אמר: דואר ישראל ממשיכה להרחיב את סל השירותים למען אזרחי המדינה, ובהמשך להנפקת רשיונות הנהיגה בשיתוף משרד התחבורה, דואר ישראל תפיץ עבור רשות האוכלוסין וההגירה את תעודות הזהות הביומטריות. חברת הדואר תמשיך להעמיד לרשות משרדי הממשלה את התשתיות הקיימות ברשותה, על מנת להיטיב את השירות לאזרח וזאת כחלק מהרפורמה שהחברה מובילה בתקופה האחרונה".

 דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל, מסר  "מדובר במהלך מורכב ביותר הכולל מערך של כ-1,500 דוורים אשר צוידו בסמארטפונים, עמם ניתן לזהות באופן אישי כל נמען לפני מסירת התעודה, תוך סריקת אישור המסירה ופרטי הנמען בסמארטפון. מהלך משקף את האמון שנתן משרד הפנים בחברת דואר ישראל ובעובדיה אשר ימסרו אישית את תעודות הזהות ללקוחות מדן ואילת, לאחר אישור מחמיר וכנגד הצגת קוד מזהה".

יוגב שמני, מנהל אגף בכיר מערכות מידע ברשות האוכלוסין וההגירה המוביל את הפרויקט, הביע סיפוק מהמהלך: "מדובר במהלך משמעותי מאוד, שכלל שיתוף פעולה עם גופים נוספים ביניהם חברת הדואר, אשר נועד לשפר את השירות לציבור במטרה לאפשר שירות יעיל ואיכותי, לצד אבטחת ההליך ושמירה על פרטיותם של התושבים. המהלך צפוי לחסוך את הגעתם ללשכות רשות האוכלוסין של מאות אלפי ישראלים בשנה״.

דילוג לתוכן