fbpx

חילופי מפקדים בעוצבת ברעם – אל"ם רועי לוי החליף את אליעד מאור

אל"ם רועי לוי מונה למפקד עוצבת ברעם, ובכך הוא מחליף את אל"ם אליעד מאור ( מואטי) שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. אל"ם לוי, ששירת קודם כמפקד יחידת אגוז, מגיע לתפקיד עם שנים של ניסיון כמפקד.

טקס החילופים נערך בפארק גורן שבגזרת חטמ״ר 300, במעמד מפקד פיקוד הצפון,אלוף יואל סטריק, מפקד אוגדה 91, תא״ל רפי מילוא, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. מדברי מפקד החטיבה היוצא אל״ם אליעד מאור: ״זוהי זכות אדירה להיות מפקד ולוחם בצבא ההגנה לישראל. זכות אשר מחייבת אותנו, מפקדים ולוחמים, להשקיע את כל מרצנו ופועלינו למען המדינה שלנו.
זכות גדולה להיות אחראי על ההגנה על חבל הארץ המדהים הזה, אנשי הגליל ראשי הרשויות והתושבים הם דוגמה ומופת לעמידה איתנה, לסגסוג וצמיחה. זכות גדולה לפקד על חטיבה 300, חטיבה בעלת די.אן.איי של מצויינות והובלה. ברצוני להודות מעומק הלב לכל אשר עמדו על המשמר ועל המלאכה הסזיפית והמאתגרת של ההגנה על תושבי הגליל. חטיבה 300 תגן על גבולה הצפוני של מדינת ישראל. החטיבה חזקה מוכנה וערוכה ליום פקודה".

מדברי מפקד החטיבה הנכנס אל״ם רועי לוי: ״בהכנות לתפקיד, העמקתי בחבל הארץ המיוחד הזה והבנתי את אתגר ההגנה שקיים פה. למדתי על סעיף כוחותינו, המענה לאתגר, הפתרון המקצועי והערכי לבעיה. הכוחות שהיו בשנתיים האחרונות תחת פיקודך מואטי- אח יקר, הלכידות סביבך, השפה המשותפת אותה השרשרת לימדה אותי רבות. תחושתי היא כי החרב של חטיבה 300 מחושלת וחדה".

מדברי מפקד האוגדה, תא״ל רפי מילוא: ״מואטי, אתה מסיים שנתיים של פיקוד על החטיבה, שנתיים של עשייה יומיומית בהגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל. אתה מפקד מקצועי וחד, יוזם ודוחף קדימה, מבצע והתקפי. אוגדה 91, יחידותיה וחטיבה 300 בתוכה מוכנות היטב ליום פקודה. כשנדרש נדע לעצור כל אויב, נפגע ונשמיד את מי שמבקש לפגוע בנו ונגן על תושבי הגליל. מי יתן והשקט שקיים בשנים האחרונות ישמר, שהגליל ימשיך לפרוח, שהתושבים הנפלאים שחיים כאן ימשיכו לשתול ולזרוע ולהינות מהנופים המיוחדים של הגליל. רועי, אתה מקבל את הפיקוד על חטיבה 300. אין ראוי ממך, מפקד עם ניסיון מבצעי אדיר. אתה מכיר את הצפון והגזרה, אתה מכיר היטב את האויב חיזבאללה. אני סומך עליך שתדע לקחת את החטיבה, להמשיך את הדרך, לקדם ולשפר, להתכונן ולנצח". 

דילוג לתוכן