fbpx

חכם משכנתאות למסורבי הבנקים: יש מה לעשות!

אזרחים רבים במדינת ישראל פונים למגוון הבנקים והגופים המלווים כדי לקבל משכנתא לרכישת דירה או מכונית או למטרות אחרות, אך יש אנשים הנתקלים בסירוב לקבלתה. מה יכולים לעשות מסורבי משכנתא כדי לקבל הלוואה לטווח ארוך לשם רכישה גדולה? חכם משכנתאות כאן להסביר לכם את מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

צילום: FREEPIK/BL

מיהם מסורבי משכנתא ומדוע הם מקבלים סירוב לקבלת משכנתא?

מסורבי משכנתא הם אנשים שפנו לאחד מהבנקים בישראל כדי לקבל משכנתא לכל מטרה שהיא, אך הם לא קיבלו את האישור להלוואה. המומחים של חברת חכם משכנתאות מסבירים שאנשים אלו אינם עומדים בקריטריונים שהופכים אותם ללקוחות שהבנק או הגוף המלווה יכול לסמוך עליהם להחזר ההלוואה במלואה בתום התקופה.

מדוע הגופים המלווים מסרבים לתת משכנתא ללקוחות?

יש כמה סיבות שבגללן הבנק יקבע שלקוח כלשהו הוא "לא משתלם" להם למתן הלוואה:

  • היסטוריית אשראי שלילית – הבנקים משתמשים במידע מחברת BDI באשר להתנהלות האשראי של הלקוחות. אם דירוג האשראי של לקוח הוא שלילי בעקבות הלוואות שלא הוחזרו, תיקים פתוחים בהוצאה לפועל, פשיטת רגל או חובות אשראי בסכום של 10,000 ₪ או יותר, הבנק יחשיב את הלקוח כ"מסוכן" למתן הלוואה משום שהוא אינו בטוח אם הלקוח יוכל להחזיר לו את הכסף בסוף ההלוואה.
  • גיל מבוגר ורמת ההכנסה נמוכה – הבנקים והגופים המלווים מסרבים ללקוחות שמקור ההכנסה שלהם אינו יציב או קבוע. הם גם עלולים לסרב ללקוחות מגיל מסוים בשל החשש מפטירה של הלקוח לפני סוף החזר ההלוואה. ברוב המקרים הלוואה של לקוח שנפטר נמחקת, והגוף המלווה מפסיד כסף.
  • בעיות בנכס העומד לקנייה – אם יש בעיות משפטיות בנושא הנכס שלשם רכישתו לוקחים הלוואה, הבנקים עלולים לסרב לבקשת משכנתא משום שייתכן שהנכס יעוקל או שיוטלו עליו קנסות כבדים. כמו כן, בניות לא חוקיות ועוד חריגה מחוקי הבנייה גם הן סיבות שבגללן הבנקים והגופים המלווים יסרבו לתת משכנתא.

פנייה ליועץ משכנתאות לליווי מקצועי בתהליך

אם הבנק או הגוף המלווה שפניתם אליו הגדיר אתכם כלקוחות מסוכנים לקבלת משכנתא, הצעד הבא שלכם הוא להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי מחברה כמו חכם משכנתאות. זהו אינו סוף הדרך, משום שיש עוד כמה פתרונות שאפשר לפנות אליהם לפני שמרימים ידיים, ומומלץ לעשות זאת בעזרת ליווי של מומחים. תפקידו של יועץ המשכנתאות הוא לבחון את המצב הכלכלי שלכם ולהעמיד לרשותכם את הידע המקצועי שלו. בעזרתו תוכלו לפנות לגורמים מלווים אחרים חוץ-בנקאיים, ואולי דווקא אצלם תקבלו אישור למשכנתא, או שהוא ימליץ לכם לקחת משכנתא בסכום קטן יותר שהבנק יאשר כדי שתוכלו בכל זאת להגשים את חלומכם. הייעוץ והליווי של יועץ משכנתאות הם יקרים מפז, ובזכותם אתם תגדילו באופן ניכר את הסיכוי שלכם לקבל הלוואה מהגורמים השונים בארץ הנותנים הלוואות ומשכנתאות.

סיכום

לפעמים יש מקרים שבהם הבנקים מסרב לבקשת לקוח למשכנתא, וזאת כי הוא מגדיר אותו מסוכן בגלל שיש לו דירוג אשראי שלילי, שהוא מבוגר מדי או בעל הכנסה לא יציבה, או שהנכס שהלקוח מעוניין בו בעייתי מבחינה משפטית. לפני שמסורבי ההלוואות מוותרים על החלום שלהם לקנות בית, מומלץ שיפנו אל יועץ משכנתאות מקצועי ומומחה שייבחן את המצב הכלכלי שלהם וייעץ להם בהתאם כיצד לפעול בהמשך הדרך. בין אם תצטרכו לתקן את דירוג האשראי שלכם, לבקש סכום הלוואה נמוך יותר או לפנות לגורם חוץ בנקאי – המסע עוד לא נגמר, וייעוץ מקצועי יעזור לכם להגדיל את הסיכוי להצליח לקבל משכנתא.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן