fbpx

ח"כ, חיליק בר:"הרפורמה של התחבורה הציבורית נכונה אך צריך לתקן עיוותי המחירים שנעשו לצפת ולגליל המזרחי"

בדיון שקיימה מליאת הכנסת בהצעות לסדר, קרא חבר הכנסת חיליק בר (המחנה הציוני), לתקן מספר עיוותים במחירי התעריף במספר יישובים בפריפריה.

"מחירי התחבורה הציבורית בפריפריה הם אבסורדיים" צילום מתוך הפייסבוק של בר.
"מחירי התחבורה הציבורית בפריפריה הם אבסורדיים" צילום מתוך הפייסבוק של בר.

בראשית דבריו, פירגן ח"כ בר לשר התחבורה ישראל כץ על רפורמת תעריפי התחברה, אך בהמשך לא חסך ממנו ביקורת. "על מנת שהרפורמה תהיה מושלמת יש לתקן את עיוותי המחירים באותם יישובים שלא נכללים בתעריפי התחבורה הציבורית במטרופולינים הנבחרים".

 על מנת להדגים את עיוות המחירים באותם יישובים, בחר ח"כ בר בצפת, עיר הולדתו.  

"המחיר לקילומטר נסיעה בין תל אביב לחיפה הוא 27 אגורות, והמחיר בין קריית שמונה לצפת הוא 65 אגורות? למה זה? יותר מכפול. אולי זה בגלל שבקריית שמונה מרוויחים יותר מאשר בחיפה?, אולי זה בגלל שבצפת, עיר הולדתי, מרוויחים יותר מאשר בתל אביב?",אמר בציניות מעל דוכן הכנסת,ח"כ,בר. 

"אגלה לך משהו שאתה כבר יודע: בגוש-דן משתמשים הרבה פחות בתחבורה הציבורית מאשר בפריפריה".תחבורה ציבורית זולה בפריפריה היא לא אופציה היא חובה.

גם חברי הכנסת טלי פלוסקוב (כולנו) ודב חנין (הרשימה המשותפת), דרשו מהשר כץ לתקן את עיוותי המחירים בפריפריה.  

"מחירי התחבורה הציבורית בפריפריה הם אבסורדיים. מראש-פינה לחיפה – 39.5 שקלים לכיוון. יש אנשים שעובדים יום-יום בחיפה וצריכים להגיע לחיפה או למפרץ מראש-פינה – 80 שקלים הלוך וחזור",אמר דב חנין.

שר התחבורה ישראל כץ לא התייחס לכל הטענות, ובתשובתו לדוברים ציין כי האמירה שהפריפריה לא נכללה ברפורמת התחבורה הציבורית נכונה בחלק מאוד קטן שלה, באזורים כמו הגליל המזרחי, אולם גם באזורים אלה נעשו ונעשים שיפורים בשירות במסגרת המכרזים החדשים.

לדבריו, כבר היום נמצאים יישובי פריפריה רבים בתוך המטרופולינים הגדולות. השר כץ הודה כי יש עיוות במחירים היסטוריים, כלשונו, אך ההוזלה בשווי מע"מ על כלל התעריפים בסך 14.5% עשויה להקל על הנפגעים.

דילוג לתוכן