fbpx

חניה לרכב חשמלי – הדור הבא

חניה לרכב חשמלי 

עם רכישת הרכב החשמלי על הבעלים לדאוג גם לחניה ייעודית שתכלול גם עמדת טעינה חשמלית. אם מדובר בבית פרטי, בעל הרכב מתייעץ עם איש המקצוע אשר בוחן את גודלו של השטח ועל פי מיקומו של ארון החשמל הוא מציע את המיקום הנכון ביותר כדי לתחום את החניה ואת עמדת הטעינה. המטרה היא שתהיה קרבה לארון החשמל כדי שלא יהיה צורך להעביר כבלים נוספים וארוכים מארון זה ועד עמדת הטעינה. מעבר לכך איש המקצוע יבצע גם את ההתחברות לקרקע, כדי ליצור השלמה של הפרויקט.

אם מדובר בבניין מגורים יש להגיע להסכמות עם וועד הבית או עם חברת הניהול לגבי מיקומה של החנייה עבור רכב אחד או עבור כמה רכבים אם יש ברשותם של כמה דיירים רכבים חשמליים. קיימים נהלים אשר על פיהם מקבלים החלטה כיצד יקבע מיקום החניה כדי שתהיה מצד אחד נוחות מקסימלית עבור עמדת טעינה לרכב חשמלי ומצד שני שכל המכלול לא יפריע לשאר הדיירים. לצורך קבלת האישור דרוש רוב של שני שליש מהדיירים. אחת הקביעות החשובות בנושא זה היא שטעינת הרכבים תתקיים לאחר השעה 23.00 בערב וכך עומס החשמל של הטעינה לא יפריע לשאר הדיירים. יש מקרים שבהם החשמל במבנה הוא חד פאזי ואם יש עומס רב כדאי לבצע הרחבה שלו ולהפוך את מערך החשמל לתלת פאזי. 

התנהלות בנושא חניה לרכב חשמלי 

כל נושא חניה לרכב חשמלי הוא חדש יחסית ובמבני מגורים רבים וועד הבית לא יודע כיצד להתנהל. לכן לא פעם נוצרים חיכוכים בין הדיירים בנושא זה. הדרך הנכונה לפתרון המשבר הוא שוועד הבית יקבל הנחיות מגורמים סמכותיים כמו העירייה או האגודה לתרבות הדיור וזאת על פי הנהלים העכשוויים. בשלב ראשון יבחן כל בעל דירה אם החניה שלו רשומה על שמו בלשכת המקרקעין ואם התשובה היא חיובית הנושא יובא לדיון בפני כל בעלי הנכסים ואם שני שליש מהם יקבלו את הקביעה לגבי מיקום חניה לרכב חשמלי ועמדת הטעינה, אפשר יהיה לצאת לדרך. 

החשיבה לעתיד 

דיירים רבים בוחנים את כל הנהלים לעומק מתוך מגמה לאשר אותם אם המעטפת נראית להם תקינה. הם חושבים כמה צעדים קדימה וברור להם שבעתיד הלא רחוק גם הם ירכשו רכב חשמלי. לכן הם מכינים את הקרקע ומשתפים פעולה כדי שבעתיד גם הם ייהנו מחניה נוחה ומעמדת טעינה חשמלית פעילה שתשרת גם אותם. 

רכבים חשמליים בבנייני משרדים 

גם בבנייני משרדים פועלת חברת הניהול על פי הנהלים שנרשמו בנושא זה. מתבצעת הקצאה של כמות מסוימת של חניות לטובת חניות לרכב חשמלי ועבור עמדות טעינה וזאת באחוז מסוים מתוך כלל החניות הקיימות בחניון, הן אם הוא תת קרקעי והן אם הוא חניון עילי.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן