חסכונות פנסיונים

חיסכון פנסיוני הוא סוג של חיסכון פנסיוני. הכספים מושקעים ומשלמים לעובד עם פרישתו.

צילום freepik/bl

ישנם שני סוגים עיקריים של תוכניות פנסיה: קצבה מוגדרת ופנסיה אישית. תוכניות הטבה מוגדרות מספקות תשלום חודשי קבוע בעת פרישה, בדרך כלל על סמך הרווחים של העובד ומשך השירות בחברה. תכניות תרומה מוגדרות דורשות תרומות מעביד ועובדים, אך אינן מבטיחות רמה מסוימת של הכנסה חודשית בעת הפרישה.

פנסיה- מהי?

פנסיה הן סוג של תוכנית פרישה שנועדה לספק הכנסה קבועה בפרישה. סוגי הפנסיה הנפוצים ביותר הם תכניות הטבה מוגדרות, המעניקות סכום כסף מובטח בכל חודש, ותוכניות דמי פנסיה מוגדרות, המשתמשות בהפקדות אישיות ובביצועי ההשקעה כדי לקבוע כמה כסף יקבל אדם בפרישה.

האחריות לניהול כספים אלו נופלת בדרך כלל על המעסיק. המעסיק יכול לבחור להשקיע חלק מקרן הפנסיה שלו או את כולה במניות או באג"ח. הם יכולים גם לבחור לתת לעובדים גישה לקרנות הפנסיה שלהם בזמן שהם עדיין עובדים.

חיסכון פנסיוני הוא סוג של חיסכון פנסיוני המאפשר לך לחסוך כסף לפנסיה. תוכניות אלה ממומנות בדרך כלל על ידי מעסיקים, אך יש אנשים שחוסכים בעצמם.

פנסיה הן סוג של תוכנית פרישה המספקת הכנסה חודשית ליחידים כאשר הם יוצאים לפנסיה.

סכום הכסף שהוכנס לפנסיה מבוסס על שכרו של האדם ומספר השנים שעבד בחברה הנוכחית.

על מנת להיות זכאי לקצבה, על אדם לעבוד לפחות חמש שנים באותה חברה. אם יחליפו עבודה לפני כן, הפנסיה שלהם לא תשולם עם פרישתם.

חיסכון פנסיוני נתפס לרוב כדרך לפרנס את הפרישה. זוהי דרך להשיג כסף שתוכל להשתמש בו כאשר אתה כבר לא עובד והפסקת להרוויח הכנסה.

סוגי פנסיה

ברוב המדינות בעולם יש צורה כלשהי של חיסכון פנסיוני. אנשים בבריטניה, למשל, יכולים לבחור בין שני סוגי פנסיה:

– קצבה מוגדרת

– פנסיה אישית

קצבאות הטבה מוגדרות הן המקום שבו המעסיק משלם לקרן המבטיחה הכנסה במהלך הפרישה ללא קשר לכמה שולם או עד כמה ההשקעות הצליחו. קצבאות פנסיה מוגדרות הן המקום שבו העובד משלם לקרן שתספק הכנסה במהלך הפרישה על סמך כמה הוא שילם וכמה טוב ההשקעות עשו. פנסיה אישית היא המקום שבו

חיסכון פנסיוני יכול להינתן על ידי מעסיקים, הממשלה או על ידי תוכניות פנסיה פרטיות. תכנית פנסיה היא הסדר בין מעסיק לעובד הקובע ביצוע תשלומים כאשר מתקיימים תנאים מסוימים. המצב השכיח ביותר הוא שהעובד הגיע לגיל מסוים ופורש מעבודתו.

המעביד רשאי להפריש לתכנית הפנסיה גם בשם העובד ולרוב ישולמו לכך הפרשות מהעובד. התרומות מושקעות כך שיניבו תשואה שתספק הכנסה במועד מאוחר יותר – בדרך כלל כאשר הם פורשים מעבודתם.

אנחנו המרכז לביטוח מנהלים נשמח לייעץ ולעזור לכם בנושא זה


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן