fbpx

חקלאי הגליל העליון לאוצר: "הפערים גדולים- אנחנו ממשיכים במאבק"

הסתיימה ללא תוצאות פגישת חקלאי הגליל עם האוצר שנערכה בראשית השבוע. "אי אפשר לעצור מאבק של חקלאים כשלוקחים להם את הפרנסה היחידה שיש להם.אמר בתום הפגישה גיורא זלץ , ראש המועצה אזורית הגליל העליון, שמוביל את המאבק.

unnamed

עוד הוסיף זלץ: "הפערים בינינו לבין האוצר לפתרון משבר המים והבטחת חקלאות הגליל העליון לשנים רבות- גדולים",  ביחד עם זלץ השתתפו בפגישה נציגי מועצת מבואות החרמון, ראשי החברה לפיתוח הגליל, אגודת מים בגליל וחקלאי מושבות. זלץ ציין כי צעדי המחאה של החקלאים מחריפים, ביניהם מניעת זריעה חדשה והפסקת השקיית שטחי חקלאיים שסיימו מחזור גידול על אדמות הכבול. 

הידיעה על הסכם חתום – פייק ניוז

בפגישה תקפו משתתפי הדיון את אנשי האוצר, כשאמרו "הדיווחים בתקשורת על כביכול הסכם שנחתם בין  החקלאים לאוצר הם פייק-ניוז. שר האוצר משה כחלון ביקר כאן רק לפני מספר שבועות, והצהיר כי בתיקון 27 לחוק המים נעשו טעויות קשות בהקשר לגליל העליון. הוא הצהיר בפני קהל גדול שהמדינה 'תתקן את העיוותים שיצר התיקון לחוק- עד השקל האחרון'.  אתם מפרים את הבטחת השר, הטיחו החקלאים בפני אנשי האוצר, והזהירו כי חיסולה של החקלאות כאן יפגע אנושות בפרנסתם של אלפי תושבים בחבל ארץ פריפריאלי, לו חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל.

בפגישה אמר גיורא זלץ ראש מטה המאבק, כי הוא מתפלא על היעדרותם של אנשי רשות המים מהדיון, מה שמעלה תמיהה על יכולת ורצינות רצינות ההגעה לפתרון. אנחנו דורשים תשובות שיממשו את הבטחת שר האוצר 'לפצות את חקלאי הגליל העליון עד השקל האחרון'. 

זלץ: "הקשיים שלנו ייחודיים- וכזה יהיה גם הפתרון"


זלץ הדגיש כי הידיעות בתקשורת, על חתימתו כביכול של הסכם בין האוצר לארגוני החקלאים לא נכונות ומבחינתנו הפערים עודם גדולים. 
"לחקלאות הגליל העליון קשיים יחודיים, משום שאנו אזור נעדר חלופה למים שפירים, וכך גם צריך להיות הפתרון  המתייחס אלינו, אותו נוביל אנחנו במשא ומתן מול האוצר ולא נציגי ארגונים ארציים" אמר ראש מטה החקלאים.  

הדרישות של חקלאי הגליל העליון מהאוצר הן קביעת מנגנון קבוע לפיצוי על קיצוץ הקצבת המים בכלל, ופיצוי פרטני על הקיצוץ שהושת בגובה של 25% על הקצאת המים ב- 2017. דרישה שנייה שהועלתה בדיון היא קביעת עלויות הפקה, שתיעשה על פי קריטריונים אחידים ומיוחדים. דרישה שלישית להבטחת החקלאות בגליל, היא קבלת תמיכה ישירה ליישום תכנית רב-שנתית לחקלאות הצמחית, למחקר ופיתוח, ולהשקעות בפעילויות אזוריות, בתקופת ההסתגלות למציאות שאחרי תיקון 27 לחוק המים. דרישות נוספות הן פיתוח מפעלי מים ומאגרים, חתימה על אמנת הכבול החדשה, ובטוחות למניעת הפרתה, כפי שעשתה רשות המים רק לאחרונה.

דילוג לתוכן