fbpx

טמפרטורות קיצוניות בחוץ – הווטרינר גיל שביט:"חשוב לשמור על בריאות הכלבים בשרב"

השרב הכבד בימים אלה הביא לשיא צריכת החשמל בכל הזמנים, מה שמעיד על כך שהישראלים מצננים את עצמם באמצעות המזגנים ומים קרים. מי שלא יודעים להסתדר לבד בחום קיצוני שכזה, הם בעלי החיים על ארבע – יותר נכון ידידו של האדם הכלב.

מי שמכיר הכי טוב את מצוקת הכלבים גם בימים חמים, הוא הווטרינר ד"ר גיל שביט בעל מרפאה ווטרינרית ביסוד המעלה. "כלבים מתקשים לצנן את גופם בימי שרב. בניגוד לבני אדם וסוסים, לכלבים כמעט ואין בלוטות זיעה בגופם, הכלב מצנן את גופו בעזרת ההלחתה. בהלחתה, הכלב מתנשם במהירות ואויר צונן יחסית מהסביבה, נכנס לחלל הפה והאף, קולט את חום הגוף ופולט אותו החוצה בנשיפה.השיטה פחות יעילה מהזעה וגוררת גם איבוד נוזלים"., אומר, ד"ר שביט שמוסיף: "כלבים פחוסי ראש כמו הפאג והפקינז, מתקשים יותר מכולם בצינון גופם עקב אפם הקצר". עוד מציין, שביט כי חשוב לזכור, כי פעולת ההלחתה דורשת פתיחת פה. ישנם מחסומי פה (זמם) שלא מאפשרים את פתיחת הפה. אסור להשתמש במחסומים כאלה, בעיקר לא בימים חמים.

איך נשמור על בריאות הכלבים בשרב?

  1. חשוב לספק לכלב מקום מוצל וקריר (הכלב ישמח אם תכניסו אותו לבית הממוזג).
  2. חשוב לדאוג למים נקיים וצוננים בכל שעות היממה.
  3. אסור לצאת לריצות ופעילות גופנית, השתדלו לא לקחת את חיות המחמד בימים אלו אתכם לטיול, קיימת סכנת התייבשות.
  4. במידה והכלב מגלה סמני אדישות, לא אוכל, מקיא, או רועד, להתייעץ מיד עם הווטרינר.
  5. האספלט רותח. כפות רגליו החשופות של הכלב יכולות להיפגע בהליכה ממושכת.
  6. חתולים בדרך כלל יודעים להסתדר בכל מצב, חשוב לדאוג גם להם (וגם לחתולי רחוב וציפורים) לקערת מים צוננים. שנעבור את השרב בשלום. – הווטרינר, ד"ר גיל שביט.

השאר תגובה

דילוג לתוכן