fbpx

טקס "חלוק לבן" בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בצפת – בוגרי מחזור ד' מתחילים לימודים במחלקות הקליניות בבתי החולים בגליל

בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל  ממשיכים את מסורת טקס "חלוק לבן" המציין את המעבר מהלימודים בכיתות ובמעבדות, ללימודים, תוך התנסות, ליד מיטת החולה.

חדש

 

64 תלמידי המחזור הרביעי במסלול הארבע-שנתי, מתחילים השבוע את שלב הלימודים הקליניים במחלקות בתי החולים בגליל ובמרפאות הקהילה.

הטקס החגיגי נערך בהשתתפותם של סגן הנשיא למחקר באוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אריה צבן, דיקן הפקולטה לרפואה, פרופ' רן טור-כספא, משנה לדיקן לחינוך רפואי, פרופ' משה בן-עמי, יו"ר ועדת האתיקה בהסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר תמי קרני, סגל הפקולטה, הסטודנטים ובני משפחותיהם.

את הערב פתח בדבר תורה, פרופ' אריק שינוול , מנהל מחלקת יילודים במרכז הרפואי זיו בצפת ויו"ר החוג לפדיאטריה בפקולטה , שעמד על הקשר בין אמונה לרפואה. " אין לסמוך על הנס, הרופא הינו שליח ה' בעולם אשר ניתנה לו הרשות לטפל בבני אדם" אמר.

דיקן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא, בירך את הסטודנטים ופרס לפניהם ולפני בני משפחותיהם את הישגי הפקולטה בכלל ובמבחני הגמר והסטאז' בפרט ואת החדשנות בדרכי ההוראה הייחודיות בפקולטה. פרופ' טור-כספא פנה אל הסטודנטים ואמר: " תקופת הלימודים הקליניים היא התקופה הטובה ביותר, חוויה שלא תחזור, תיהנו בה, תלמדו, צברו ידע וניסיון, שמעניקים לכם בבתי החולים, והכי חשוב- גלו מאור פנים לחולה. המטופל יודע הכי טוב את סיפור חיוו ומחלתו. האינטרס של טובת החולה צריך להיות מעל הכל, לא האגו האישי, לא העדפה של זה על פני האחר ולא האינטרס הכלכלי". 

a76bf908-1fec-4a15-a20f-a43b7a5ebe47

פרופ' משה בן עמי, משנה לדיקן לחינוך רפואי ומנהל מערך המיילדות והגניקולוגיה במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה בפורייה, עמד גם הוא על חשיבות הקשר עם החולה. "אתם מתחילים את השלבים הקליניים במחלקות הפנימיות בהם רואים את החולה בשלמותו. תהיו אקטיביים, תשאלו שאלות, תתעניינו, תשתמשו בכל מה שלמדתם. תלמדו ישירות מרופאים בעלי ניסיון, אין תחליף לניסיון שלהם. אתם כרופאים מלווים את בני האדם לאורך כל חייהם – משלב הלידה ועד הטיפול לעת זיקנה. זכרו, אנושיות  זה הדבר הכי חשוב, השקענו רבות בנושא זה בכדי שתהיו רופאים צנועים ומקצועיים ".

נציג ההורים, גבריאל נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי, הודה לצוות הפקולטה, בירך את הסטודנטים, ואמר: "בחרתם במקצוע בו אתם מהווים שליחים המקלים על סבלו של החולה. הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן מהווה מקור הצלחה וגאווה, אשר מחזקת את הרפואה בפריפריה ומשפיעה יום יום על התושבים בגליל. אתם הסטודנטים מהווים כוח אדם חשוב בבתי החולים ".

פרופ' יואל דונחין, מבית החולים הדסה והאוניברסיטה העברית,  נשא הרצאה מרתקת בנושא: "החלוק הלבן: הלבוש, הטקס והקולנוע ", שבו סקר את ההיסטוריה של החלוק הלבן ומה הוא מסמל.

הטקס לווה בתכנית אמנותית – פרי יצירתם של הסטודנטים –  שתיארה את הווי חייהם  בפקולטה ובגליל,  ועוררה גלי צחוק בקרב הקהל. תעודות הוקרה חולקו לסטודנטים המצטיינים.

דילוג לתוכן