יוזמה להקמת קמפוס נרחב של מכללת צפת במורדות העיר

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הציונות הדתית למפלגת הליכודיוזמה להקים קמפוס נרחב של מכללת צפת במורדות העיר

אוחנה מעוניין לנצל את חזרת נתניהו לשלטון ולקדם את רעיון הקמת קרית חינוך אקדמית במורדות העיר צפת. צילום: דוברות עיריית צפת

אוחנה: אפעל מול רה״מ הנכנס נתניהו לבטל את המחטף הפוליטי שהזיז את האוניברסיטה ממורדות העיר צפת. נקים קרית חינוך גדולה, בה תפעל גם מכללת צפת

ראש העיר צפת, שוקי (יהושע) אוחנה מעוניין בפירות ממשיים בעקבות חזרתו הקרובה של ראש הממשלה הייעודי לתפקידו ולחזרתה של תנועת הליכוד לשלטון.

מלשכתו יצאה היום הודעה לפיה בימים האחרונים התקיימו סבבי שיחות בין נציגים בליכוד לנציגי הציונות הדתית, שדנו בכוונה להקים קרית חינוך נרחבת במורדות העיר צפת, הכוללת הקמת קמפוס של מכללת צפת, מרכזי מסחרי חדש ומעונות סטודנטים. על פי הערכות גם רבה של צפת, הרב שמואל אליהו המזוהה עם הציונות הדתית יתמוך ברעיון וישלב זרועות עם אוחנה.

מעוניין לקדם הנחת אבן פינה בהקדם. צילום: דוברות עיריית צפת

אוחנה: ״מכללת צפת נמצאת בצמיחה מתמדת. פעילותה ענפה ותרומתה מבורכת. לצד זאת, עלינו ליצור תכנון עירוני מחודש. אני עומד בקשר בימים האחרונים עם בכירים בליכוד ובציונות הדתית וכחלק מהסכם קואליציוני של הממשלה, אני מעוניין כבר כעת לעלות לסדר היום מיזמים משמעותיים הנוגעים לצפת״.

אוחנה הדגיש כי עם תכנון נכון ניתן לבצע שימוש במתקנים האיכותיים שבנתה המכללה בשנים במרכז העיר ולצדם להתחיל תכנון מהיר להקמת קמפוס ענק במורדות העיר צפת.

בתוך כך, בשבועות הקרובים לאחר הקמת הממשלה, מתכוון אוחנה לעלות לירושלים ולכנס ישיבה ייעודית בנושא הקמת האוניברסיטה בגליל. ״במערכת הבחירות האחרונות בוצע מחטף פוליטי שהזיז את האוניברסיטה ממורדות העיר צפת לאזור קרית שמונה. יש החלטה של ראש הממשלה הנכנס בעניין הקמת אוניברסיטה בצפת ויצאה הצהרה כזו. נפעל ליישמה ולהקים בשיתוף כלל הרשויות בגליל קרית חינוך ענקית, בתוכה תשתלב פעילות מכללת צפת״. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן