fbpx

יום האישה הבינלאומי:10 נשים במועצת באר שבע – בצפת ובחצור -1

באר שבע מובילה עם ייצוג של 37% נשים במועצת העיר, כך עולה מנתונים של דן אנד ברדסטריט ישראל שנערכו לקראת יום האישה הבינלאומי שמצוין היום.

11065926_972298812780504_1654760233456498610_n

מבין הערים הקטנות, מובילה עיריית אור יהודה עם כ-  40%, נשים המכהנות במועצת העיר. אחריה עיריית רמת השרון אשר כ- 33%  מחברי מועצת העיר הן נשים. מבין הערים הקטנות, בעיריות צפת, מגדל העמק, אופקים ונתיבות אחוז הנשים המכהנות במועצת העיר הוא הנמוך ביותר ועומד על כ-7%.

בעיריות הבאות לא מכהנות נשים במועצת העיר – עפולה, טירה, טבריה, טמרה, באקה אל גרביה, כפר קאסם, אלעד, קלאנסווה, שפרעם, ביתר עילית וקריית מלאכי.

בצפת מכהנת כחברת מועצת העיר, ויקי אלקבץ אלקבץ, בת ה -58, רכזת נעמ"ת בגליל העליון מזה 33 שנים ורצה ברשימה עצמאית שנתמכה על ידי מפלגת העבודה. אלקבץ חברת אופוזיציה נחשבת כסמן החילוני במועצה המורכבת ברובה מחברי מועצה דתיים.  

גם בחצור הגלילית יש ייצוג נשי בודד במועצה. ד"ר רינה מרגוליס, משמשת כסגנית ראש המועצה,שמעון סויסה.  מבין הערים הקטנות, בעיריות אור יהודה, רמת השרון ויהוד  מכהנת אישה בתפקיד ראש העיר.

אפרת שגב סמנכ"ל פיתוח עיסקי בדן אנד ברדסטריט ישראל:"ההחלטות המתקבלות במועצת העיר משפיעות על כלל התושבים, וייצוגן הנמוך של הנשים בהן, העומד על כ-17% ברמה הארצית, מראה עד כמה השפעתן לחלוטין אינה מהותית מספיק. ממצאים אלו צריכים לעורר דיון לגבי היכולת לאפשר שיח ותרבות דיון המעודדים מעורבות נשים במועצות העירוניות.האחריות על ייצוגן ההולם של נשים במוקדי קבלת ההחלטות הינה באחריותם של כל חברי המועצהוהינה קריטיתלניהול התקין של העיר".

דילוג לתוכן