fbpx

יום הנגישות הבינלאומי: מאות מבקרים עם מוגבלויות באגמון החולה

מתוך רצון לאפשר לכל אזרחי ישראל ליהנות מיופי המדינה, ולהתחבר לטבע ולריאות הירוקות, הקרן הקימת לישראל השקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים במטרה להנגיש את אתריה ולאפשר גם לאנשים עם מוגבלות לבלות, לטייל וליהנות ביערות, בפארקים ובחניונים.

לרגל שנת ה-70 למדינה, סיימה קרן קימת לישראל תכנית עבודה רב-שנתית להנגשה פיזית של        כ-300 אתרים, דרכים, פארקים וחניונים ברחבי הארץ, בפארקים וביערות קק"ל, שעומדים בדרישות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנות נגישות לאתר.

לציון יום הנגישות הבינלאומי הגיעו בראשית השבוע מעל 1,000 מבקרים עם מוגבלויות שונות פקדו את אתרי קק"ל והשתתפו בשלל פעילויות שאורגנו במיוחד עבורם. הפעילויות התקיימו בארבעה אתרים ברחבי הארץ: אגמון החולה בצפון, יער אילנות ויער בן שמן במרכז הארץ ובבית אשל בדרום.  בסיום הפעילויות קיבלו כל המשתתפים את מפת הטיולים והטבע ביערות קק"ל הכוללת ציון של מבחר חניונים ואתרים נגישים. בנוסף חולקה חוברת על אירועים נגישים שהוכנה במיוחד ליום זה ע"י משרד המשפטים ונציבות שיווין זכויות לאנשים עם מוגבלות.

לפעילות הייחודית שהתקיימה באגמון החולה, שזכה בפרס נגישות ישראל, הגיעו כ-400 ילדים, בני נוער ומבוגרים עם לקויות שונות, והפעילויות הותאמו לצרכיהם. למשתתפים נערך סיור חוויתי מרהיב בעגלת מסתור הרתומה לטרקטור, שאפשר להם תצפית קרובה על הציפורים ובעלי החיים בסביבתם הטבעית. בנוסף, הם השתתפו בסיור במצפורי האגמון וצפו בעשרות אלפי העגורים והשקנאים הגודשים אותו בתקופה זו של השנה. הדרך לכל מצפור מונגשת, ולאורכה פזורים עמודי step hear, המסייעים לאנשים עם עיוורון ולכבדי ראייה באמצעות צמיד על פרק ידם או בהפעלת אפליקציה בנייד אשר הפעילה את המערכת וסיפרה להם את סיפור המקום. לכבדי הראייה שהשתתפו בסיור הוצעה מערכת שמע ייחודית, הקיימת באגמון, שתיארה וסיפרה להם על הסובב אותם.

לסיום, ביקרו המשתתפים בתחנת טיבוע ציפורים מונגשת שקיימת באגמון, בה הציפורים מסומנות בעזרת טבעת מתכת המוצמדת לרגלן, במטרה לסייע בניטור ובמעקב אחר אוכלוסיות ציפורים, נתיבי הנדידה שלהן ועוד. המשתתפים מיששו דגמי תלת מימד של הציפורים ושל ראשיהן ולמדו על מסלולי הנדידה שלהן באמצעות מפות מישושיות תלת מימדיות מיוחדות,  ובאמצעות גלובוס מובלט שמאפשר למשש את צירי הנדידה וברחבי העולם.

דניאל עטר, יו"ר קרן קימת לישראל, אמר לסיכום הפעילות: " הנגשת הטבע לאנשים עם מוגבלות היא אחד התפקידים החשובים והמשמעותיים של קק"ל כגוף הירוק המוביל במדינה. הטבע שייך לכולנו, לכן בשנים האחרונות קרן קימת לישראל השקיעה משאבים רבים במטרה לאפשר לאנשים עם מוגבלות לבלות, לטייל וליהנות ביערות, בפארקים ובחניונים. ההנגשה מסמלת  את הדרך שאנו בקק"ל שאופים לראות את ישראל הולכת בה ".

דילוג לתוכן