fbpx

יוצרות חיים חדשים ושוויוניים – יום האישה הבינלאומי המשותף לנשים יהודיות וערביות מהגליל

לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול ב- 8.3, יתקיים ביום שבת הקרוב מרכז המבקרים של סינדיאנת הגליל בכפר כנא יום מיוחד של סדנאות קליעה, טעימת שמן זית, והתחברות.

unnkamed

מאת: דורון אורסיאנו-ויטנר

את הפעילויות יובילו משתתפות קורסי הקליעה של סינדיאנת הגליל מכפר כנא, קולעות מהמרכז של מען בבאקה אל-גרביה, נשים מישובים יהודיים בגליל ונשים מעמותות פלסטיניות בגדה המערבית.  האירוע ללא תשלום, בהרשמה מראש.

הסדנא היא קודם כל הזדמנות למפגש של שיחה ויצירה משותפת. אחת הפעילויות שקורות במהלך כל השנה בסינדיאנת הגליל היא קליעת סלים – מסורת עתיקת יומין במגזר. את הסלים שיוצרות הנשים מוכרים לאחר מכן בחנות של מרכז המבקרים ובמקומות נוספים. זוהי תהיה סדנת היכרות למשתתפים שיגיעו בפעם הראשונה. בנוסף, צפוי להתקיים פאנל של נשים מארגונים שונים של נשים יוצרות ולמען קידום מעמד האישה בעבודה.

y

כיום קמות נשים בעולם כולו נגד הגזירות הגזעניות והפוגעניות של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ כלפי נשים ומוסלמים. בעמותת סינדיאנת הגליל – עמותה שהוקמה על ידי נשים יהודיות וערביות, החליטו שהגיע הרגע לקיים מפגן של סולידריות ועשייה משותפת בין נשים יהודיות וערביות ולהוכיח שאפשר גם אחרת.

סינדיאנת הגליל היא עמותה ללא מטרת רווח שהוקמה ע"י קבוצה של נשים יהודיות וערביות במטרה לקדם את מעמדה של האישה הערבייה, ולטפח דו קיום בין נשים ערביות ויהודיות. מרכז המבקרים שהוקם מעל מפעל ייצור שמן הזית של העמותה (שהוכתר פעם אחר פעם כאחד האיכותיים בארץ וגם בחו"ל) מארח לאורך כל השנה קבוצות, משפחות ומבקרים יחידים. הביקור במרכז מעניק הזדמנות למפגש אנושי מרתק עם נשים ערביות ויהודיות העובדות במפעל והן עם קולעות בית היוצר לקליעת סלים הפועל במרכז המבקרים.

המפגש מהווה חוויה תרבותית וקולינרית ייחודית ומלווה במגוון סדנאות ייחודיות לכל המשפחה. בחנות המפעל של סינדיאנת הגליל תוכלו לקנות, מגוון מוצרי סינדיאנה, מוצרי מזון בוטיק מקומיים, עבודות יד מסורתיות ועוד. 

להרשמה טלפונית: חנאן מנאדרה – 050-4009455, דני בן שמחון: 050-4330039.

דילוג לתוכן