fbpx

יו"ר ועדת בריאות בגליל מזרחי, בפניה לנתניהו:"מצבנו טוב לא הגיוני להתייחס לאזורנו כמו לישובים גדולים"

אילן אור ראש המועצה יסוד המעלה המשמ כיו"ר ועדת בריאות באשכול גליל מזרחי, שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרישה להתייחס לאזור הגליל המזרחי לא כמו יתר האזורים בארץ, שם מצב נדבקי הקורונה גדול יותר.

במכתב הודה, אילן אור לרה"מ, לשר הבריאות, , מנכל משרד הבריאות, ראש המל"ל ולכל הצוותים והגורמים המעורבים במאבק נגד מגפת הקורונה, מאבק שמוכיח את עצמו ובא לידי ביטוי בצמצום הדרגתי במספר החולים והנפטרים בעקבות המחלה. ציין אור. "אוכלוסיית הגליל המזרחי ורמת הגולן מונה בסה"כ כ 180,000 תושבים. מבדיקת נתוני החולים והמבודדים העדכנית לתאריך 19.4.2020 ישנם כ 102 חולים (מתוכם, 9 תושבי קריית שמונה ו 26 תושבי צפת)  ו118 מבודדים בלבד (מתוכם, 18 תושבי קריית שמונה ו 27 תושבי צפת) .המספרים קטנים לכל הדעות יחסית לסדר גודל האוכלוסייה.

כוד ממשיך,אור: "מכון המחקר האמריקאי למחלות,  פרסם לאחרונה שכ -25 אחוזים מנושאי נגיף הקורונה לא יגלו תסמיני מחלה אבל ימשיכו להדביק. כמו כן פורסם שלמעלה  מ-60% מהאוכלוסייה בארה"ב תידבק במחלה.באיסלנד החליטו לא לחפש את החולים עפ"י תסמינים בשל מאפייני המחלה, אלא לבדוק את כל האוכלוסייה ולבודד את החולים. עד היום נבדקו רנדומלית כ 10 אחוזים מהאוכלוסייה.

הנתונים מחייבים אותנו לחשוב אחרת בהמשך המאבק במחלה .הצעתי היא, לבחון את האפשרות להגדיר את יישובי אשכול גליל מזרחי כפיילוט ולפעול עפ"י המודל האיסלנדי קרי, לבדוק את כל האוכלוסייה שמונה
כ- 180,000 תושבים . עפ"י ממצאי הבדיקות נוכל להתמקד במאובחני המחלה ולאתר את "החולים הסמויים" ללא תסמינים אך ממשיכים להדביק את האוכלוסייה. בדרך זו, ניתן יהיה להחזיר את כל תושבי איזור גליל מזרחי ורמה"ג  לשגרה יחסית כלומר פתיחת בתי ספר, חנויות , מפעלים וכו'.

מהלך זה יאפשר,  לבודד את תושבי אשכול גליל מזרחי משאר חלקי הארץ שגם שם יבוצע טיפול דומה עפ"י חלוקה גאוגרפית, וכך להחזיר את שיגרת החיים בכל אזור בהדרגה ובסופו של תהליך לחבר את כל האזורים בכל הארץ. אגב, אם מחקרים שפורסמו לאחרונה עי חוקרים ממכון ויצמן, שאינני יודע להגדיר את מהימנותם מציינים את קריית שמונה כאחד ממוקדי המחלה הבאים יש להתחיל בבדיקת כל תושבי העיר במסגרת החשיבה היצירתית והאחרת.

לא הגיוני מבחינה כלכלית וכל בחינה אחרת להתייחס לאזורנו כמו לישובים גדולים או ערים בעלי אופי וריכוזי אוכלוסייה גדולים .חשוב מאד להחזיר את שיגרת החיים מהר ככל הניתן, לבצע דיפרנציאציה ולא לראות את כל אזורי המדינה כמקשה אחת. בנוגע לגורם בעל היכולות לבצע את הבדיקות בפועל לאוכלוסייה בפרק זמן קצר מאד ובאופן מסודר, אין לי ספק שצה"ל ופיקוד העורף מסוגלים ויכולים לבצע את המשימה בבתי התושבים, במסגרת סגר ובזמן קצר ביותר של מספר ימים בודדים .

לסיכום רואה חשיבות לבצע דיפרנציאציה בין האזורים בארץ עפ"י הנתונים הסטטיסטים , להשקיע משאבים רבים ביצור או רכישת חומרים לבדיקות, לדאוג לציוד ולטיפול בחולים כפי שמבוצע היום . אין לי ספק כי מהלכים אלה יחזירו אותנו לשגרה יחסית עד כמה שניתן ובפרק זמן קצר יחסית  .סיכם אילן אור ראש המועצה המקומית יסוד המעלה ויו"ר ועדת בריאות באשכול גליל מזרחי.

השאר תגובה

דילוג לתוכן