fbpx

יו"ר קק"ל: "המטרה שלנו להביא חצי מיליון תושבים חדשים לגליל"

יו"ר קרן קימת לישראל דניאל עטר, שר החקלאות אורי אריאל, בכירי קק"ל בניהם המנכ"ל אמנון בן עמי, מנהל מפ"ק ירון אוחיון ומנהל מרחב צפון עומרי בונה ובכירי משרד החקלאות ערכו אתמול סיור בגליל העליון עם נציגי 'השומר החדש' במטרה להיחשף לכלל הפעילויות שלהם. אחד מהפרויקטים הינו פרויקט משותף עם קק"ל ביער ביריה, שליד צפת, הנקרא 'שומר היער'.

לאחר מכן, בקיבוץ מנרה, נערך מפגש עם אנשי הקיבוץ, מתנדבים וחברי 'מאהל ומגדל' שבחרו לעבוד בחקלאות ולהתגורר בקיבוץ. במסגרת הביקור הציעו אנשי השומר החדש את המהלך האסטרטגי הגדול הבא שלהם, אותו הם מעוניינים להוביל בשיתוף קק"ל – הזרמת צעירים מרחבי הארץ להתיישבות בגליל ביישובים צמודי גדר ויצירת פלטפורמה לקהילות צעירים. מדובר במהלך שישנה את מפת ההתיישבות ויחולל מהפכה אל מול משבר הידיים העובדות בענפי החקלאות והאגריטק (חקלאות טכנולוגית).

שר החקלאות אורי אריאל: "השומר החדש פועל למען החקלאות והוא הלכה למעשה ציונות 2018. בקיבוץ מנרה נחשפנו לתנופת הבניה באזור, נושא אותו קידמתי עוד מימי כהונתי כשר הבינוי והשיכון ונמשך היום יחד עם החטיבה להתיישבות. שיתוף פעולה נכון יטיב הן עם ההתיישבות והן עם החקלאות".

יו"ר קק"ל דניאל עטר: "המטרה של קק"ל היא לסייע למדינה להביא חצי מיליון תושבים חדשים לגליל. קק"ל משקיעה מאמצים מרוכזים למטרה הזו, מעבר לכל שאר הפעילויות הרגילות שאנחנו עושים. היום בסיור נחשפתי לעומק הפעילויות של השומר החדש. מה שאתם עושים זו ציונות לשמה. אתם מביאים לידי ביטוי את כל הערכים שיש כמו להביא מתנדבים לעבוד ביער. חשוב לחזק אתכם. קק"ל תשאף לעזור לקיבוץ מנרה לאכלס את התושבים החדשים כי אחת המטרות שלנו היא  לחזק את היישובים צמודי הגדר".

יואל זילברמן, מנכ״ל ומייסד תנועת השומר החדש: "השטח ערוך וכי הדור הצעיר מחכה בצפייה רבה לאפשרות שתהיה לו תשתית מגורים ברחבי הנגב והגליל. "אנחנו ערוכים עם תשתית ליצירת מקומות עבודה בכל ענפי החקלאות והאגריטק ולחשיפת עשרות אלפי צעירים לאפשרות הזו. במהלך משותף עם הקרן הקימת לישראל נרצה להוביל הקמת 900 דירות עובדים שישנו את מפת ההתיישבות ויחוללו מהפכה אל מול משבר הידיים העובדות בענפי החקלאות והאגריטק".

דילוג לתוכן