fbpx

יצרנית הסיגריות של מרלבורו רוכשת ב- 650 מיליון דולר את משאף הקנאביס של סאיקי בניהולו של פרי דוידסון מצפת

פיליפ מוריס, ענקית הטבק הבינלאומית ויצרנית הסיגריות, מרלבורו ופרלמנט רוכשת את סאיקי מדיקל הישראלית בעסקה שהיקפה עשוי להגיע ל־650 מיליון דולר, כך מפרסם העיתון "כלכליסט".

צילום מתוך דף הפייסבוק של סאיקי.

לפי העיתון מדובר על אחת העסקאות הגדולות בתחום הטכנולוגיות הרפואיות בישראל בזמן האחרון. השווי של 650 מיליון דולר, אם וכאשר יתקבל, אף יהפוך את סאיקי לאחת מעשר חברות הקנאביס הגדולות בעולם, לצד שמות כמו טילריי ואוררה שהיו חמים מאוד לפני כחמש שנים.

המרוויחים הגדולים מהאקזיט הם מייסד החברה והמנכ"ל שלה פרי דוידסון בן צפת ובנו של הפסיכיאטר, ליונל ואחיו של הוטרינר, רועי דוידסון. פרי דוידסון שעדיין מחזיק בנתח גדול יחסית של מעל 10% מהמניות, וכן הקרנות שהשקיעו בה בשני סבבים: קרן מימון ההמונים OURCROWD, מייסדי ריטליקס בעבר בארי שקד ובריאן קופר, גלנרוק, חברת ההשקעות של ליאון רקנאטי, שביט קפיטל ובנק דיסקונט.

עוד מוסיפים בכלכליסט כי במהלך שנות פעילותה רשמה סאיקי 120 פטנטים בתהליך פיתוח ארוך של יותר משמונה שנים. החידוש המרכזי במשאף של סאיקי הוא בשימוש בתפרחות הגולמיות של צמח הקנאביס ולא בתוצרים המעובדים שלו; ובמדידה של מנה מדויקת המיועדת לחולה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן