fbpx

כביש 866: 100 תאונות ושבעה הרוגים ב-13 שנים – עמותת אור ירוק התריעה לפני כשנתיים על הסכנות

על הסכנות בכביש 866 בו התרחשה התאונה הקטלנית בו נהרגו 4 בני אדם, התריעו  בעמותת אור ירוק לפני כשנתיים.

צילום: שלומי כהן.
צילום: שלומי כהן.

בדו"ח שהוכן ע"י מנחם וינגרטן, בוגר המכללה הישראלית לביטחון וחקירות, מייד לאחר תאונה קטלנית שהתרחשה בסוף נובמבר 2013 בו נהרג נהג בהתנגשות חזיתית ונפצע קשה נהג אחר, נכתב: " כביש 866 בו קרתה התאונה הוא כביש דו סטרי בעל תשתית כללית לקויה: הכביש חסר שוליים, נמצא בעלייה מכיוון אחד ובירידה מהכיוון השני, אין בכביש עמודי תאורה והחמור מכל – אין גדר הפרדה בין הנתיבים. כל הליקויים הללו הובילו לתאונה החזיתית".

צילום: אור ירוק.
צילום: אור ירוק.

לאחר תוצאות חקירת התאונה, הגיע וינגרטן למסקנה כי יש לשפר ולשפץ קטע כביש זה בכמה אופנים. הראשון, להציב גדר הפרדה בנויה בין הנתיבים, אשר תמנע אפשרות של התנגשות חזיתית בין שתי מכוניות הנוסעות בכיוונים נגדיים. השני, להציב עמודי תאורה בכדי שבשעות החשיכה יוכלו הנהגים לזהות רכבים אחרים בצורה הטובה ביותר. בנוסף, ממליץ וינגרטן להחליף כמה תמרורים דהויים וכן להוסיף שילוט המתריע על עקומה בכיוון היישוב פרוד לצומת חנניה.

צילום: אור ירוק.
צילום: אור ירוק.

מחברת נתיבי ישראל נמסר כי התאונה כפי שמתוארת בדו"ח של עמותת אור ירוק היא התאונה הקטלנית האחרונה שהתרחשה בכביש,866. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי משנת 2003 התרחשו בכביש 866 מעל 100 תאונות דרכים, שבהם נהרגו שבעהה בני אדם, הכוללים את ההרוגים היום. בנוסף נפצעו 28 באורח קשה ומעל 30000 נוסעים ונהגים נפצעו באורח קל.

דילוג לתוכן