fbpx

כנס 70 שנות עיתונות מקומית:"יש הצדקה למקומונים גם בעידן הדיגיטלי"

האם החדשות המקומיות איבדו את הרלוונטיות שלהן בעידן הניו מדיה? מסתבר שלא ואולי אף יותר יותר טוב ממצב התקשורת הארצית, כך עולה מפאנל מיוחד ראשון מסוגו שנערך ע"י לשכת העיתונות הממשלתית.

צילומים: יובל גריידי, איתי אור ואביגיל פיליכובסקי, לע"מ.

בכנס בן יומיים שנערך במלון קראון פלאזה בירושלים לציון 70 שנות תקשורת מקומית, התקיים שיח מקצועי מרתק עם פאנלים והרצאות של בכירי העיתונות הארצית והמקומית. במהלך הכנס הוצגו תוצאות סקר שנערך בקרב העיתונאים. 81.5% השיבו בחיוב לשאלה האם אתה קורא עיתונות  מקומית?. 79.5% מהנשאלים בסקר סבורים שיש צורך בעיתונות המקומית בעידן הניו מדיה. רוב מוחלט (80.5%) מהעיתונאים סבורים שהתקשורת המקומית, משמשת ככלי שרת לראשי הרשויות ונועדה בעיקר לקדם את האינטרסים האישיים שלהם.  78.5% מאמינים בעתיד התקשורת המקומית שלדעתם עדיין תתקיים בעוד עשור.

כ- 600 מקומונים פועלים בארץ.

בפאנל המרכזי בהנחיית אבי פירסט, עיתונאי ערוץ 1 לשעבר וכיום דובר משרד הפנים עסקו בשאלת קיומם של המקומונים בצל העידן הדיגיטלי. ד"ר אזי לב-און מאוניברסיטת אריאל, סיפר על תחקיר מקיף שהוא ערך בנושא וממנו עולה כי בארץ פועלים כ- 600 מקומונים כשהחזקים שבהם בנוסף לעיתונות המודפסת מפעילים גם אתר אינטרנט ואפליקציה, על מנת לחזק את כוחם. העיתונאי יאיר קראוס ממקור ראשון שהתחיל את הקריירה העיתונאית שלו במקומון "מידע 8" בקרית שמונה, שיתף את הפנאל בעבודתו העיתונאית ואת דעתו על עתיד המקומונים בארץ. "המקומונים הם כבר מזמן לא עיתונים אלה כלי תקשורת", אמר קראוס וניסה להסביר כי ברובם נשענים המקומונים על פרסומות לעתים גם בהתחנפות יתרה לפוליטיקאים, בגלל הצורך להתקיים.  " המקומונים הם לא הבעייה של ראש העיר. היום כל גולש בפייסבוק, הוא עיתונאי בפוטנציה והוא מהווה איום על ראש העיר ופוליטיקאים", אמרה בנחרצות, נורית דאבוש, לשעבר יו"ר הרשות השניה לטלויזיה ורדיו וכיום מרצה בפקולטה למנהל עסקים, החוג לפרסום ותקשורת שיווקית הקריה האקדמית אונו. חיזוקים לתקשורת המקומית, נתן באותו פאנל דני נישליס מנכ"ל רדיו חיפה שהגן בחירוף שיניים על הרדיו האזורי. מאיה גנון, דוברת מועצה מקומית גדרה, סיפרה על עבודת הדוברות מול המקומונים. 

אין הנחות לאף אחד לא לראש ממשלה ולא לראש רשות

בפאנל בהנחיית אלירן טל הכתב המדיני של ערוץ 20, שעסק בעבודות יחסי דובר- עיתונאי- ראש רשות. סיפר ראש עיריית דימונה, בני ביטון, על חקירתו במשטרה. "אני מכבד את משטרת ישראל. אנחנו צריכים לשמור על החוק ואין הנחות לאף אחד לא לראש ממשלה ולא לראש רשות. הצדק יצא לאור", אמר, ביטון. באותו פאנל, השתתפו: מירי בלומנפלד מקול הכפר, מנחם גליל עורך השבוע באשדוד,אביטל רגב קיסר דוברת עיריית רחובות, ירון ששון, דובר עיריית שדרות, סיפר שמקומונים רבים הפכו לעיתונים אזוריים. 

מיהו מקומון ואת מי הוא משרת?

את הפאנל המסכם של לשכת העיתונות הממשלתית, הנחתה, רינה מצליח מחברת השאלות. הפאנל עסק בשאלה מיהו מקומון ואת מי הוא משרת? בפאנל נכחו: רובי המרשלג מחדשות כאן, שלום ירושלמי מהמקומון כל העיר, שלום אורן מנכ"ל רדיו ירושלים, רמי שני כתב בגלי צה"ל, ורד ליון ירושלמי יועצת תקשורת, אלמוג בוקר מחדשות 10 ופרידה ג'אבר – מבראנסי עורכת בעיתון בשפה הערבית, פנורמה ובאתר האינטרנט פאנט.

סודות מאחורי הקלעים.

מלבד פאנלים מסקרנים, היה הרצאת אורח מסקרנת, עם דני קושמרו מחברת החדשות ששיתף במספר סודות מאחורי הקלעים ואף סיפק מספר סקופים. העיתונאי הוותיק של חברת החדשות, רמז על דעותיו הפוליטיות" "עם כל הכבוד לאובייקטיביות, קודם כל אני ישראלי וציוני. עם כל הכבוד לאובייקטיביות ולדאגה לתושבי עזה, אני קודם כל דואג להורים שלי בעומר שאותם הם מנסים להרוג". 

ראיון מעניין במיוחד, היה עם מפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ שהשיב לשאלות מקשות במיוחד של אלמוג בוקר. בין היתר נשאל על הפרוטקציה לילדי מפורסמים.

אין עדיפות לילדי מפורסמים בגלי צה"ל.

" אנחנו נמשיך להיות בקשר ולחזק את הקשר עם העיתונות המקומית ולא מן הנמנע שיהיו כנסים דומים גם בפריפריה, הבטיח, ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית. 

לחזק את הקשר עם העיתונות המקומית
דילוג לתוכן