fbpx

כתב אישום: מפעילת התחנה המרכזית בחצור הגלילית לא דואגת לנגישות לאנשים עם מוגבלות

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגישה לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד חברת "נצב"א" מפעילת התחנה המרכזית בחצור, ונגד פריאל אטיאס, מנכ"ל החברה, בגין אי הנגשת התחנה המרכזית בחצור.

צילום: גוגל מפות.
צילום: גוגל מפות.

לפי כתב התביעה – חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות קובע כי אדם עם מוגבלות זכאי לשירותי תחבורה ציבורית נגישים, בהם יוכל להשתמש באופן מכובד, עצמאי ושוויוני. זאת, לרבות אפשרות גישה לתחנות שבמסגרתן פועלים שירותי התחבורה הציבורית.

בהוראות תקנות הנגישות נקבע, כי כל מתקני התחבורה הציבורית המרכזיים יונגשו בהדרגה עד לדצמבר 2014. יתרה מכך, בתכנית ההנגשה של התחנה המרכזית בחצור נקבע כי התהליך יושלם כבר בדצמבר 2012. 

על פי כתב האישום, באפריל 2014 נציבות השוויון שלחה לחברה מכתב התראה אשר התייחס לממצאי פעולת פיקוח שערכה הנציבות במקום ובין היתר פורטו בו הליקויים הבאים: קיומם של מכשולים (עמודונים) בדרך הנגישה המובילה מהחניה הנגישה לתחנת האוטובוס,העדר פס מוביל בשולי הדרך הנגישה,העדר משטח אזהרה לפני ואחרי מהלך המדרגות והעדר בתי אחיזה בקצה המדרגות המובילות לשירותים,רוחב רציפי האוטובוסים צר מדי ואין בהם רחבות הערכות,העדר שילוט מכוון למקומות החנייה הנגישים,העדר אותות שמע במעלית.

משלא טופלו ליקויי הנגישות שצוינו במכתב ההתראה, דרשה הנציבות מהחברה, באמצעות צו נגישות, לתקן את הליקויים ולהשלים את התאמות הנגישות בתחנה המרכזית עד ל-30 ביוני, 2015.

עם זאת, בשתי פעולות פיקוח חוזרות שהתקיימו במתקן, ביולי 2015 ובינואר 2016, נמצא כי ליקויים רבים טרם תוקנו.

העבירות אשר בוצעו וממשיכות להיות מבוצעות על ידי הנאשמים גורמות להדרת אנשים עם מוגבלות מהמרחב הציבורי, כאשר העדר נגישות לתחבורה ציבורית מהווה את אחד החסמים העיקריים להשתלבות אנשים עם מוגבלות בחברה.

במעשיהם המתוארים בכתב האישום, הפרו הנאשמים לכאורה את הוראות צו הנגישות. לנציבות השיויון מוקנות מכח החוק סמכויות אכיפה וחקירה, לרבות סמכות להגיש כתבי אישום פליליים בגין הפרת הוראות 'צו נגישות'. כך נעשה גם במקרה זה.

עו"ד סיגלית פורת – גורנשטיין, ממונה תביעה במחוז צפון: "האפשרות להתנייד באמצעות התחבורה הציבורית הינה מרכיב חשוב בהשתתפות האדם בכל תחומי החיים, ועל כן קיימת חקיקה הקובעת את הדרישות להנגשת התחבורה הציבורית.  הנציבות תעמוד על כך שהוראות החוק והתקנות יקוימו.  כיום יש חקיקה ברורה שמעגנת את הזכויות,  וגם פסיקת בתי המשפט בתחום קידמה את הנושא באופן משמעותי".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן