fbpx

לא חידשתם את חיסון הכלבת השנתי? אתם צפויים לקנס מינהלי של 1500 ש"ח

כ-9000 בעלי כלבים רשומים במרחב הגליל המזרחי לא חידשו את חיסון הכלבת השנתי. כך עולה מנתוני השירות הווטרינרי האזורי, שמחדש בימים אלה את אכיפת חיסוני הכלבת. ב-15.7 ישלחו קנסות מנהליים בגובה של 1500 ₪ לבעלי כלבים אשר לא חידשו את חיסון הכלבת והרישיון השנתי של כלבם. 

צילום: דוברות אשכול גליל מזרחי

בכדי לאפשר לתושבים להימנע מקנס ולהסדיר את החיסון פתח השירות הווטרינרי מבצע של עמדות חיסון במקומות מרכזיים למשך שלושה שבועות, זאת בנוסף לחיסונים שמתבצעים ביישובים עצמם באופן שוטף לפי תכנית עבודה סדורה. שימו לב: במידה וכלבכם מת או עבר בעלות ולא עדכנתם זאת במוקד השירות הווטרינרי 8451* – כלבכם עדין רשום ככלב פעיל במערכת על שמכם. כדי למנוע קבלת קנס על כלב שאינו ברשותכם אנא עדכנו את הפרטים במוקד. 

ד"ר רועי דוידסון, מנהל השירות הווטרינרי באשכול גליל מזרחי מסביר: "השירות הווטרינרי האזורי פועל לצמצום מחלת הכלבת וליצירת מרחב ציבורי בטוח לתושבים ולבעלי החיים. לצערנו, בעלי כלבים רבים לא חידשו את חיסון הכלבת השנתי. לפי חוק, חובת סימון וחיסון נגד כלבת הנה החל מגיל שלושה חודשים. החלטנו לתגבר את עמדות החיסון כדי לאפשר לאותם תושבים שלא חיסנו את כלבם לעשות זאת עד ה 15.7. לאחר מכן נשלח קנסות בדואר. המאבק שלנו לצמצום מחלת הכלבת במרחב הגליל המזרחי הוא יומיומי ואנו מצפים מבעלי הכלבים לפעול בהתאם לחוק ולסייע לנו לשמור על האזור נקי מכלבת."  השירות הווטרינרי ממשיך לאכוף איסור על שוטטות  כלבים במרחב ציבורי ללא פיקוח ורצועה ומטיל קנסות בסך 500 ₪ על כל מקרה שוטטות שנתפס על ידי הפקח הווטרינרי – בין אם פיזית ובין אם בצילום. שימו לב.

נורית צור רבינו, מנכ"לית אשכול גליל מזרחי מסרה:"מטרתנו היא לא להכביד על הציבור בהוצאות מיותרות, במיוחד לא כאשר אנחנו נמצאים במשבר כלכלי וחברתי הנובע מהקורונה. יחד עם זאת, המטרה המרכזית בהקמת שירות אזורי היתה ועדיין, להסדיר את התחום הזה ולכן אנחנו מחויבים לנקוט באמצעי התרעה אלו. שלום הציבור הוא בראש מעייננו והתושבים צריכים להבין שגידול חיות בית כורך בחובו לא רק הנאה והשקעה, אלא גם חבות משפטית ורגולטורית. אני מפצירה בציבור לנצל את השבוע הקרוב כדי לחסן את הכלב ולחדש את הרשיון ולהימנע מקנסות. אם הכלב כבר לא ברשותכם, נמסר או מת, התקשרו ולמוקד האזורי ועדכנו את המוקדנים שלנו. כך תמנעו מקבלת קנס מיותר". 

השאר תגובה

דילוג לתוכן