fbpx

לא מחרימים: עיתונאים מאירופה ערכו סיור בגליל בגולן ולאורך הגבול

כ-15 עיתונאים בכירים מאירופה ערכו בראשית השבוע סיור לאורך גבול הצפון. במטעי הפרי ומקורות המים קיבלו תדרוך מנשיא התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל ויו"ר מים בגליל דובי אמיתי, על המצב המורכב של התיישבות וחקלאות סמוך לקו הגבול.

קקקקקק

הסיור נערך ביזמת EIPA – ארגון ללא כוונת רווח וללא זיקה פוליטית, הפועל לקידום ענייניה של ישראל למול חברי הפרלמנט האירופי. העיתונאים מגרמניה, איטליה, צרפת, דנמרק, פולין, טורקיה, יוון, ספרד, שוויץ ואירלנד נפגשו עם חקלאים מקומיים, מהם שמעו על חשיבות מפעלי המים בגליל, המספקים את המים לחקלאות בעלות נמוכה ומאפשרים לחקלאות להמשיך ולהתקיים בעלות ייצור שפויה.

צילום - התאחדות החקלאים.
צילום – התאחדות האיכרים.

 

נשיא התאחדות האיכרים והחקלאים ויו"ר מים בגליל דובי אמיתי התייחס לביקור ואמר: "לדאבוני קיימים גופים רבים באירופה ובעולם המחרימים את התוצרת הישראלית, כך שהיקף הייצוא החקלאי צונח משנה לשנה. נראה, כי בממשלת ישראל, אוכלת חקלאיה, החקלאים מופקרים בשטח וצריכים לדאוג בעצמם גם לתחום ההסברה הבינלאומית. חבל כי בזמן שכולנו צריכים להתאחד ולהילחם בתדמית של ישראל ברחבי העולם, החקלאים הישראלים, שומרי הסף של המדינה, מבזבזים כוחות ומשאבים על מלחמת הישרדות אל מול הממשלה".

בהמשך ביקורם בישראל, נפגשו הכתבים הזרים עם שרי החקלאות ואיכות הסביבה, ערכו סיור במכון הוולקני, במקורות, במכון הייצוא הישראלי ועוד.

דילוג לתוכן