לומדים קרוב, מגיעים רחוק- ראיון עם דורית בטאן, מנהלת קריית חינוך אורט אברט חצור הגלילית

דורית ומפקד בסיס הטכני אל"מ מיכאל גורבמן בעת קבלת תעודת הערכה, לצד רס"ר ברוך מירו מפקד מחוז צפון

נשמח שתספרי לנו מעט על עצמך, מאין הגעת לניהול ביה"ס בחצור הגלילית? 

שמי דורית בטאן, מגיעה מאזור משגב, שם גידלנו את שלשת ילדנו אישי ואני, זוג מורים.

אני אמא לסטודנטית ולשני בנים המשרתים כלוחמים בצה"ל ונשואה לאלי- מורה לחנ"ג ומאמן כדורגל. 

הגעתי לניהול קריית החינוך אורט חצור לפני 8 שנים, לאחר 21 שנים באורט כרמים כרמיאל.

שם התחלתי את דרכי כיועצת חינוכית ואח"כ מנהלת פדגוגית ומנהלת חטיבה עליונה.

מהם האתגרים בניהול בית ספר מכיתה א-יב? 

הרצף ה – 14 גילאי הוא חלומה של כל מנהלת, אשר רואה את צרכי הילד מכניסתו למערכת החינוך ועד צאתו כהנדסאי , בעל השכלה גבוהה אל הצבא. כן, יש אתגרים, בשער בית הספר נכנסים כל בוקר ילדים רכים בני 6 לצד נערים בוגרים בני 19-20, יש צורך לייצר אווירה שמאפשרת בטחון לצעירים, אנו עושים זאת וכמו במשפחה עם הרבה אחים, הבוגרים תומכים ומלווים את הצעירים והם מצידם מרגישים בטוחים ומוגנים.

מה מייחד את בית הספר? כיצד בא לידי ביטוי המוסד החינוכי בשילוב המימד של חיל האוויר? 

הרצף ה – 14 שנתי מיוחד רק לנו בכל הגליל וכמעט בכל הארץ. אין מודלים כאלה. השילוב של שלוחת שוחרות מייחד אף הוא מאוד את בית הספר. השוני וקבלת המגוון הוא המיוחד לנו. תלמיד "אזרחי" לצד שוחר על מדים, צעירים ובוגרים, דתיים וחילוניים, כל אחד מוצא את מקומו ולכל אחד התכנית המיוחדת לו.

אל שלוחת השוחרות של בית הספר הטכני של חיל האוויר נוסעים אלינו תלמידים כל בוקר מצפון רמת הגולן, מושבים, קיבוצים, ערים כמו צפת, קרית שמונה, קצרין וכרמיאל. ילדים ממש מתאמצים להגיע אלינו כי הם יודעים שמה שהם מקבלים אצלנו, אין במקומות אחרים. אחד מהדברים הוא המסלול בו שוחרים מסיימים את מרבית הבגרויות שלהם כבר בכתה י"א. כך שבזמן כתה י"ב הם למעשה כבר לומדים את כתה י"ג ובדחיית שירות של חצי שנה יוצאים ממסגרתנו מדופלמים בתואר הנדסאי בתחומים טכנולוגיים שנחטפים על ידי צה"ל ואח"כ התעשיות הבטחוניות באזרחות.

מדברים על משבר בגיוס מורים וצוותי הוראה, איך מתמודדים עם זה אצלך בבית הספר?

מעולם לא היה לנו מחסור ממשי במורים איכותיים ומי שמצטרף אל שורותינו , נכנס לאווירה מקצועית ומשפחתית, משתלב ורוצה להישאר. גם כשמדובר במורים הנוסעים אלינו ממרחקים כל בוקר ויש לנו רבים כאלה, בדיוק כמו התלמידים.

האם אתם ערוכים ומוכנים לשנה"ל שבפתח?

בהחלט, ערוכים ומצויידים בתכניות חדשות ומיוחדות העוסקות בלימודי סייבר, בינה מלאכותית, מגמות דגל של אלקטרוניקה ומחשבים, תקשוב, פסיכולוגיה התפתחותית, מחשבת ישראל ועוד. כמו כן בהמלך הקיץ הקמנו מרחבי למידה חדשניים שישרתו את תלמידי הרובוטיקה , בנינו מזנון מזמין לתלמידים ומרחב מתקני כושר בחצרות בית הספר.

מהם תנאי הקבלה לביה"ס, האם כל אחד יכול להתקבל?

יש לנו "חליפה פדגוגית" כמעט לכל תלמיד, מתלמיד בחינוך המיוחד ועד לתלמידי 5-5-5-5 (הכוונה לתלמידים המצטיינים שמגבירים בתיכון מספר הגברות כמו מתמטיקה, פיסיקה, אנגלית כימיה, או שילובים דומים). אנחנו מוצאים מקום לכל תלמיד שרוצה ללמוד, כל אחד על פי יכולתו, רמת המוטיבציה שלו ונטיותיו האישיות. לקראת קבלת תלמידי חוץ אנו עורכים מבחני מיון והתאמה.

מאין מגיעים התלמידים?

כמו שציינתי מכל האיזור: אצבע הגליל, ק"ש, מ.א. מרום הגליל, צפת, כרמיאל, רמת הגולן, קצרין, קיבוצים ומושבים מהאזור כולו.

כיצד נעשה שיתוף הפעולה ביניכם ובין ההורים?

ההורים יודעים להיות איתנו כשיש פעילויות חברתיות, הקמת אירועים, ערבי הורים הרצאות וסדנאות וגם כשמדובר לעיתים בצורך לאחד כוחות בטיפול בענינו של בנם/ בתם, על מנת שנגייס יחד את המוטיבציה שלהם ללמידה ברגעי נסיגה האופיינית לעיתים לגיל הנעורים.

מהם ההישגים הבולטים שלך, של המורים ושל התלמידים בשנים האחרונות? 

בשנים האחרונות עלינו בהישגי הבגרויות שלנו מעבר לבתי הספר המוגדרים – "דומים לנו" וכן מעבר לממוצע הארצי. בהיותנו בית ספר שאינו מנשיר ומוצא מקום לכולם, הגענו ל- 86% זכאות לבגרות וזה הישג שאנו מאוד גאים בו. לא בכדי אנו קוטפים פרסים והוקרות, ורק לאחרונה התבשרנו כי שוב זכינו בתגמול דיפרציאלי על היותנו אחד מ- 338 בתי הספר המצטיינים בארץ, דירוג -2. כל אחד מהצוות שלי תוגמל בגמול כספי של כ- 7000 שח, ממשרד החינוך ומבחינתנו זו גאווה גדולה לצד צ'ופר לקיץ. באופן אישי גם אני זכיתי לאחרונה בפרסי מנהלת מצטיינת ברשת אורט וגם בחיל האוויר.

רגע לפני תחילת השנה, האם ניתן עדיין להירשם לבית הספר?

בהחלט, שערי בית ספרינו פתוחים לקראת כל החפץ להצטרף אל דורותינו ולהגשים את עצמו. אצלנו היחס הוא אישי וקרוב המאפשר הגשמה והצלחה עתידית. המוטו שלנו משקף את מי שאנחנו: "אורט חצור- לומדים קרוב, מגיעים רחוק".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן