fbpx

ליד הבית: אליה פרץ מבר יוחאי השתתף בתרגיל פלס"ר שריון להגנת הצפון

התרגיל של פלס"ר 401 שנערך בימים האחרונים בגבול הצפוני כאימון ללחימה במתווה צפוני – היה עבור, סמל אליה פרץ לא עוד תרגיל שנועד להכין את חבריו למוכנות שיא לכל תרחיש, הוא גם תרגיל להגנת הבית.

אליה פרץ בן ה-20, מתגורר בישוב בר יוחאי במרום הגליל לא הרחק ממיקום תרגיל של פלס"ר 401. בשעה שהוא וחבריו מבצעים את התרגיל היחידתי, הוא מודע לכך שהוא לא רק מגן על הגבול הצפוני, אלא מגן על הבית שלו, השוכן מספר דקות ממיקום לוחמי הפלס"ר הנוטלים חלק בתרגיל.

לפני גיוסו לצה"ל למד אליה בתיכון "אמית חצור" שם הרחיב את השכלתו בכלכלה וניהול. למרות שאביו שירת בשריון לא ציפה להתגייס דווקא לחיל השריון. "קיבלתי את השיבוץ לשריון והתגייסתי לטירונות בשיזפון, שם שמעתי על הפלס"ר ועברתי את הגיבוש", מספר, פרץ: " עוד במהלך הגיבוש הבנתי שהגעתי למקום טוב עם אנשים טובים".

אליה פרץ מוסיף כי הוא לא ישכח את הרגע בו הקריאו את שמות החיילים שעברו את הגיבוש לפלס"ר ובו אמרו את שמו אחרון, לשמחתו לאחר שכבר היה משוכנע שהוא יישאר מחוץ לגיבוש. אחרי הגיבוש עבר פרץ יותר משנה של אימון מתקדם ומסלול מאתגר בסיומו קיבל את הכומתה השחורה ואת התואר לוחם בפלוגת הסיור של חטיבה 401. "המסלול היה חוויתי ומאתגר, חווינו קושי פיזי ומנטלי אבל זה היה מאוד משמעותי, הכי זכור לי המסע שעשינו בסוף המסלול, כשעלינו על ההר והסתכלנו על הכל מלמעלה וזה סיכם את כל ההכשרה הקשה שעברנו. זה היה רגע יפה מאוד", מספר, אליה פרץ.

פלס"ר 401 מבצעת משימות חי"ר וסיור, רגלי ורכוב. הפלס"ר היא הראשונה שנכנסת לשטח האויב, ועליה לאסוף מידע מודיעיני אודות האויב והשטח בזמן אמת ובחשאיות. בנוסף, היא אמונה על אבטחת הצירים והובלת החטיבה אל הלחימה. בעזרת האינפורמציה שנותנת הסיירת ישירות מהשטח, ניתן להפעיל את החטיבה ולשלוח את הטנקים אל הקרב.
"היחידה היא קטנה ומקצועית מאוד, האנשים מאוד איכותיים ואני מרגיש שיש לי פה משפחה וחברים שיישארו איתי לכל החיים", מוסיף אליה.

כאמור התרגיל של פלס"ר 401 נערך בסמוך ליישוב בר יוחאי בו הוא מתגורר עם משפחתו. על התרגיל והאימון קרוב לבית הוא מספר: "כמה קרוב ככה רחוק. התרגיל מאוד מאתגר ואנחנו עובדים מאוד קשה כדי להיות מוכנים להכל, זה נותן לי תחושה טובה ואני מבין שאני מגן על הבית שלי. בר יוחאי הוא יישוב מאוד ביתי, זו המשפחה שלי ובעיני זה המקום הכי יפה בארץ".

הטיפ של אליה פרץ למתגייסים החדשים לחיל השריון הוא לשאוף גבוה: "תכוונו הכי גבוה שאפשר, תהנו מהמקום בו אתם נמצאים גם ברגעים הטובים וגם ברגעים הפחות טובים ותמיד תתנו כל מה שיש בכם".

דילוג לתוכן