ללא דיחוי: ציר התנועה תחנה מרכזית-סונול ייכנס לשיקום מיידי כבר ביום ראשון


בתום דיון הערכת מצב בו השתתפו מומחים בתחום תשתיות הכבישים, הורה ראש העיר, שוקי אוחנה על טיפול מיידי ללא דיחוי בציר תחנה מרכזית- סונול הסובל ממפגעים ושקיעת קרקע. על פי ההחלטה כבר ביום ראשון הקרוב יחל הטיפול בכביש שיימשך 4 ימים. הציר ייחסם לתנועה במהלך היום והנהגים יופנו לנסוע בדרכים חלופיות.

שרת התחבורה מירי רגב ורה"ע שוקי אוחנה. צילום ארכיון: עיריית צפת

על פי התכנון המקורי, העבודות אמורות היו להתבצע בחודשי האביב, אז מזג האוויר מאפשר עבודות שיקום וסלילה שיכולות להתבצע גם בשעות הלילה. מומחים ומהנדסי כבישים ציינו במהלך הדיון שנערך בלשכת רה״ע, כי עבודות סלילה יכולות להתבצע רק בטמפרטורה הגבוהה מ-12 מעלות ועל כן יש לנצל את חלון ההזדמנויות בימים הקרובים, שיאפשר שיקום וסלילה בשעות היום בלבד, אז הטמפרטורה תאפשר התגבשות של האספלט.

בשבועות האחרונים חלה הידרדרות נוספת במצב הכביש, בשל תנועת קרקע הנוצרת בין השאר ממעיינות תת קרקעיים ועל כן הוחלט לבצע את העבודות ללא דחייה. במקביל, מחלקת ההנדסה העירונית מתכננת תכנית שיקום לקירות הסמוכים לכביש, הסובלים גם הם מתזוזות בשל כמויות מים אדירות המצטברות באדמה וגורמות לתזוזות של הקיר.

רה״ע שוקי אוחנה: ״ננצל את חלון ההזדמנויות הקצר שמזג האוויר מאפשר לנו ואת התנועה הדלה בשל הסגר, לטובת שיקום מהיר של הכביש. התחלתי במקביל לפעול לגיוס משאבים סיוע שרת התחבורה, מירי רגב לטובת הרחבת הכביש ושינוי המבנה שלו. זה פרויקט מורכב ביותר ומאתגר עליו עמלים בימים אלו מהנדסים, במטרה למצוא פתרונות שיאפשרו זאת״.

תכנית שיקום ציר התחנה המרכזית- סונול מתבצע כחלק מתכנית רב מערכתית בה מושקעים מיליוני שקלים בשדרוג תשתיות תחבורה בעיר, בכניסות הדרומיות והצפוניות.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן