fbpx

ללו וילנסקי מנכ"ל פארק דלתון מלמד את האינדיאנים בפרו פיתוח כלכלי

מסע ההרצאות בפרו בדרום אמריקה של מרסלו פירסטמן וללו וילנסקי מנכ"ל פארק דלתון שליחי משרד החוץ נמשך זה היום העשירי ביבשת במסגרת ניהול קורסים בפיתוח כלכלי אזורי מטעם מדינת ישראל. הביקור מתמקד באוניברסיטאות ובעיירות הממוקמות בפריפריה. ב"קחמרקה" , "פונו" הממוקמת כ 4000 מ' גובה מעל פני הים ועוד. 

ללו וילנסקי: "התרשמנו במיוחד מהביקוש הרב להרצאות המתואמות מראש בביקור ומאהדה הגדולה שיש לישראל ביבשת. לאור ההצלחה הגדולה צוות בכיר ממשרד הכלכלה בפרו מלווה את הביקור שלנו ומתרשם מקרוב כדי ללמוד את הצרכים של הסטודנטים ושל המקומיים המתגוררים בפריפריה ואיתם אנו דנים כיצד לשפר את נתוני התיירות באזורים המרוחקים בתוך כך דיברנו על סוגיות של מדע, טכנולוגיה,ובעיקר המטרה לשפר את איכות חייהם של תושבי הרי האנדים. יצוין התיאום המוצלח של מש"ב במשרד החוץ הישראלי. סיירנו עמיתי להרצאות ולביקור, מרסלו פירסטמן יחד עם מנהלי התכניות בפרו עם רכזת התיירות הכפרית הלאומית והרצנו בפני סטודנטים באוניברסיטאות ובפני סטודנטים בעיירות מרוחקות שם הרצנו מול בעלי משפחות העוסקים בחקלאות והם הציגו את חוויותיהם והתרשמותם מהנעשה בשטח".

עוד נמסר כי אנשי משרד הכלכלה בפרו ביקשו מהסטודנטים משוב על האופן שבו הקורסים של הישראלים יכולים לסייע והסטודנטים נתנו מגוון הסברים על קשיים בשל הריחוק מלימה עיר הבירה ומאזורים נוספים הממוקמים רחוק ממרכז פרו . חברי המשלחת התרשמו מאוד מהיכולת לתרגם את התאוריה הלימודית להשתלבות בפועל בתעסוקה.

הרכזת הלאומית לתיירות בפרו “התרשמתי מאוד מההשקעה הרבה בסטודנטים וממגוון האפשרויות והמאמצים שנעשים כדי לסייע לסטודנטים ולמקומיים להשתלב במהירות בתעסוקה התיירות הכפרית ובפיתוח אזורי התעשייה. אין יותר טוב משיתוף הפעולה בין המדינות ובזכות הידע הרב שמביאים המרצים מישראל. אני עוקבת מקרוב אחר הפעילות ואני בטוחה שנוכל לשפר ולמנף את הפעילות העסקית באזורים הנדרשים. " אמרה האחראית הלאומית בפרו אני מודה מאוד לאנשי משרד החוץ ומש"ב מישראל ששלחו את ללו וילנסקי ומרסלו לסייע לנו". 

עוד הוסיפה הרכזת הלאומית: "אנו עושים מאמצים רבים כדי להיות בחזית הדרישות של שוק התעסוקה, התיירות והיזמות ואת התוצאות אנו רואים בפועל בשטח, הביקוש הרב להרצאות והדרכה מישראל מעיד על שיתוף הפעולה עם משרד הכלכלה, מש"ב משרד החוץ ועם מדינת ישראל ".

דילוג לתוכן