fbpx

לקראת ל"ג בעומר: קק"ל פרסמה כללי זהירות באש

כמידי שנה כבאי קק"ל נערכים לל"ג בעומר, בפארקים, ביערות ובשטחים הפתוחים אשר בניהולה של קק"ל. רמי זריצקי ממונה על היערות מאש ברגיעה ובחרום: "אני מבקש לחזור ולהדגיש את חשיבות ההקפדה והשמירה על כללי הזהירות באש, בכל שנה נשרפים עשרות דונמים של יער וחורש טבעי כתוצאה מרשלנות מטיילים".

צילומים: אנשו גוש.
צילום: אנשו גוש.

להלן כללי הזהירות באש:
1. מחשש לשריפות יער – אין להדליק אש ביער אלא במקום מוסדר המיועד לכך. בחניוני קק"ל מוצבים מתקני מנגל במקומות המיועדים לכך.

  1. יש לחפש מקום המיועד להדלקת מנגל (מצלה) בחניון.
  2. יש להתחשב בכיוון הרוח ובעוצמתה. אם המקום שמצאתם פתוח לגמרי ונושבת רוח חזקה, אין להבעיר בו את האש.
  3. יש לנקות מראש את האזור הסמוך למצלה מענפים זרדים ועלי עצים.
  4. לאחר הבערת האש אין לשפוך דלק או חומרים דליקים אחרים כגון שמן, על האש הבוערת, ואין להשליך לתוכה עצמים העשויים מחומרים דליקים העלולים להתפוצץ.
  5. בימי מזג אוויר של חום ויובש קיצוניים בהם ישנן סכנת שריפות – אין להדליק אש ביערות ובחניונים כלל. יש לעקוב אחרי עדכוני מזג האוויר באמצעי התקשורת.
  6. אין לעזוב את המקום אלא לאחר כיבוי מוחלט של האש!  לאחר כיבוי במים וכיסוי בעפר, יש להפוך את הרמץ ולוודא שלא נותרו שום גחלים או רמץ חם.  במקרה של חוסר במים – ניתן לכבות במיץ.
  7. אם התפשטה אש קטנה ליער או לחורש הנמצאים באזור המצלה או בסמוך אליו, יש לבודד את האש שהתפשטה, כך שלא תוכל להתפשט עוד. זאת ניתן לעשות על ידי הכאת האש בענפים ירוקים, במחבטים או בשמיכות, וע"י שפיכת מים וכיסוי עפר על האש.
  8. במידה שהאש התפשטה ללהבה גדולה יותר, יש להרחיק אנשים וכלי רכב מאזור הדליקה ולהתקשר למכבי אש בטלפון 102.
דילוג לתוכן