fbpx

לראשונה בצפת: מד"א חנך 2 מכשירי עמדת החייאה חכמה דפיברילטור

פרויקט דפיברילטור של מגן דוד אדום הגיע לראשונה לצפת ונחנך אתמול (רביעי) בטקס שנערך בנוכחות ראש העיר שוקי אוחנה וסגנו שלמה חדד, מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן ובכירי המרחב.

צילום: דוברות עיריית צפת.

בצפת העיר הגדולה בגליל העליון הוצבו ונחנכו שתי עמדות מצילות חיים של מכשיר הדפיברילטור, באמצעותו כל אזרח יכול להציל חיים. העמדות ומכשירי הדפיברילטורים נתרמו ע"י משפחת קופרשטיין ומשפחת מרמלשטיין, לזכרה של בתיה בת רבי חיים שטערן באמצעות אגודת ידידי מד"א בארצות הברית והוצבו ברחבת העירייה ובכניסה המרכזית לעיר העתיקה.

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים. ככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מד"א ממשיך להרחיב את הצבת מכשירי הדפיברילטור ברחבי הארץ, אשר בעזרתם ניתן להציל חיים באופן מידי. במקרה של אדם שלוקה בדום לב ומתמוטט ברחוב, יוכלו תושבי צפת להעניק עזרה רפואית גם ללא ידע מוקדם. הטכנולוגיה של מגן דוד אד

השאר תגובה

דילוג לתוכן