fbpx

לראשונה: החוגגים במירון יוכלו להגיע ברכבת לכרמיאל ומשם בהסעות עד לקבר הרשב"י

מבצע ההיסעים הגדול לקבר הרשב"י במירון יוצא לדרך. החל מיום רביעי הבא (ערב ל"ג בעומר) ועד ליום חמישי בחצות, יופעלו יותר מעשרת אלפים נסיעות, בקווי התחבורה הציבורית מ-20 מוקדי יציאה ברחבי הארץ.

לראשונה, יוכלו החוגגים במירון להגיע לקבר הרשב"י גם באמצעות הרכבת עד לכרמיאל, ומשם להמשיך באוטובוסים עד לקבר. בנוסף, יופעלו גם השנה, קווי אוטובוסים ישירים למירון מהערים הבאות: בני ברק, ירושלים, ביתר עילית, מודיעין עילית, בית שמש, אשדוד, חיפה, נתניה, טבריה, חצור, עפולה, קרית גת, רכסים, צפת, אלעד, טבריה, נתיבות ואופקים.  

ההגעה למתחם הקבר במירון תתבצע באמצעות עשרות אוטובוסים (שאטלים), שיופעלו ללא תשלום מחניונים עין הוזים ופרוד. בעלי רכב פרטיים מופנים לחניונים בכרמיאל, חצור וצבעון, בעקבות הנחיית המשטרה, האוסרת על הגעה למירון עם כלי רכב פרטיים. 220 אוטובוסים יסיעו מהחניונים (בתשלום) את בעלי הרכב הפרטי והנוסעים למוקד ההילולה במירון.

מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, הדגיש כי מדובר באירוע מורכב ורב משתתפים, המחייב שיתוף פעולה בין כל הגורמים השונים ובכללם אגף התנועה במשטרת ישראל, מינהלת המקומות הקדושים, משרד הדתות, מפעילי התחבורה הציבורית, הרשויות המקומיות ועוד. "אנו נערכים למבצע זה למעלה מחצי שנה, תוך הפקת לקחים משנים קודמות, במטרה לשפר את ההגעה להילולה ולשמור על הסדר באזור. אני קורא לציבור המשתתף בחגיגות ל"ג בעומר במירון, לעקוב אחר הפרסומים בתקשורת ומאחל חג שמח ונסיעה בטוחה למשתתפים", הוסיף גנון.

 

במבצע ההיסעים הגדול ישתתפו לראשונה שמונה מפעילי תחבורה ציבורית, בהם: נתיב אקספרס, אגד, סופרבוס, אפיקים, דן בדרום, מטרופולין, דן, וקווים. השימוש בהיסעים למירון מותנה בהזמנת כרטיסים מראש, גם אם התשלום עליהם מתבצע באמצעות מנויי "חופשי חודשי" או "חופשי יומי". מכירת הכרטיסים המוקדמת תפעל עד 72 שעות לפני ההילולה, דבר שיבטיח לנוסעים את מועד הנסיעה הרצוי עבורם ויעניק אפשרות למפעיל התחבורה הציבורית להיערך כראוי למספר ההסעות הנדרש בכל שעת נסיעה.

לקבלת כל הפרטים אודות מבצע ההיסעים, מפעיל משרד התחבורה, זאת השנה השלישית, קו מידע ייעודי, שמספרו 03-3738888, המאגד את כל המידע על מוקדי מכירת הכרטיסים וזמני הפעילות של האוטובוסים היעודיים מכל עיר. כמו כן, יופעל חדר מצב של משרד התחבורה בהר מירון, במטרה להעניק מענה מיידי לצרכי רישוי וניהול של מפעילי התחבורה הציבורית. זאת, החל מיום רביעי בבוקר ועד ליום חמישי בלילה. חדר המצב יאויש בדרג ניהולי של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וכל מוקדי היציאה של קווי האוטובוסים והטרמינלים השונים יאוישו גם הם בנציגי משרד התחבורה. 

דילוג לתוכן