fbpx

מבצע להצלות רקפות בחסות קק"ל נערך בקצרין

שיעור מאלף באהבה לטבע: קרן קימת לישראל יזמה בקצרין מבצע בזק להצלתן של מאות פקעות של רקפות, לפני הגעת הבולדוזרים לשטח שעליו תקום בקרוב שכונה חדשה.

יערן גולן בקק"ל אפי נעים, בתפקידו כפקיד היערות באזור, ערך במהלך השבוע שעבר סיור בשטח שנמצא דרומית לקצרין (בעבר יער קק"ל) לקראת תחילתן של עבודות תשתית להקמתה של שכונה חדשה. במהלך הסיור הבחין נעים בגבעת קטנה מלאה ברקפות שעתידה להיחרב במסגרת העבודות. נעים הבין שהוא חייב לפעול מהר על מנת להציל את הרקפות והצליח לעצור את העבודות למספר שעות.

ביום חמישי האחרון נערך מבצע הצלת הרקפות. אנשי קק"ל ובראשם נעים הביאו כלים כמו מעדרים, מקושים ועתים ובסיוע החווה החקלאית קצרין, תלמידים, חברי המתנ"ס המקומי ותושבים נאספו מהמקום מאות רבות של פקעות של רקפות. רוב הפקעות שנאספו יועתקו לגינות ציבוריות בקצרין וחלקן הועברו לחוה החקלאית. כמו כן תושבים לקחו לעצמם פקעות וכן כל תלמיד קיבל פקעת אחת הביתה.

"זה היה מבצע חשוב מבחינה סביבתית. אם היו הורסים את הגבעה הזו, זה היה פספוס גדול", סיכם נעים, "בנוסף זה היה מבצע חינוכי מהמדרגה הראשונה. הגיעו ילדים ובמשך כמה שעות הוציא מהאדמה פקעות של רקפות ונתנו להן את האפשרות להמשיך לחיות. העשייה הזו תשפיע עליהם לכל החיים. הילדים עשו זאת בהתלהבות גדולה. אין לי ספק שהילדים שהשתתפו בו יגדלו להיות אנשים שישמרו ויאהבו את הטבע".

דילוג לתוכן