fbpx

מגדלי העופות יפגינו סמוך למנהרת החיזבאללה בגבול הצפון

מגדלי העופות יצאו ביום ראשון הקרוב (30 בדצמבר) להפגנה ליד מנהרת החיזבאללה בגבול הצפון במחאה על מדיניות שר החקלאות, אורי אריאל, הפוגעת בענף יצור הביצים בישראל. בהפגנה ישתתפו ראשי המועצות האזוריות מעלה יוסף, מרום הגליל ומבואות חרמון. לאורך כל היום ישביתו ועדי המושבים בקו העימות בצפון את עבודתם וישתתפו בפעולות המחאה.

מזכיר ארגון מגדלי עופות, מוטי אלקבץ, אמר שהשר אריאל מוביל צעדים בלתי אחראים של יבוא היצף שיפגע בפרנסתן של אלפי משפחות ויסכן את בריאות הצרכנים ומכניס שיקולים פוליטיים בחלוקת מכסות גידול הביצים. משמעות תקנות ענף הלול לשנה הקרובה אותן מנסה לקדם השר היא פרוק הלכה למעשה של התכנון בשלוחת ההטלה והגדלת היצע הביצים מעבר לביקוש. את המחיר ישלמו המגדלים הותיקים שיוותרו עם כמויות ענק של ביצים עודפות אותן יאלצו להשמיד בהפסדים כבדים. ענף הלול יודע להתנהל לאורך שנים בצורה אחראית עם אספקה מסודרת וקבועה. הכנסת פוליטיזציה לענף תביא לחורבנו.

יצור הביצים מפרנס 3000 משפחות, רובן באזור הגליל לאורך קו העימות, אומר אלקבץ, ולרובן אין חלופות תעסוקתיות באזור מגוריהם. בחרנו להפגין סמוך למקומות מגורינו על גדר המערכת כדי להדגיש את התפקיד הלאומי שממלאת ההתיישבות לאורך גבול הלבנון ואת חובתה של הממשלה לשמור על התושבים לא רק מפני האויבים מצפון, אלא גם מבחינה כלכלית. לא ברור לנו למה משרד החקלאות, שאמור להיות אמון על חיזוק החקלאות הישראלית, עוסק בהחלשת החקלאים. אנו קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר האוצר, משה כחלון, להתערב ולהבטיח את עתיד הענף והמגדלים.

דילוג לתוכן