fbpx

החשיבות של גיוס הון

גיוס הון 

ארגונים ועמותות רבות בישראל אשר פועלות בנושאים חשובים ביותר כמו תרבות ורפואה זקוקות לכספים עבור הפעולות היום יומיות שלהם. חלק מהמוסדות הללו מקבלים תקציבים ממשלתיים לאחר שעברו תהליך של תשאול והעברת מסמכים לגבי הפעילות שלהם. התקציב הממשלתי מועבר אחת לחודש או אחת לשנה בהתאם להסכם. אך ברוב המקרים מדובר בסכומים קטנים יחסית והם אינם מעשירים את הקופה של הארגונים הללו בסכום שנדרש להם מדי חודש, כדי לבצע את התוכניות שלהם. זו הסיבה שבשנים האחרונות מתבצעות פעולות של גיוס הון באופן מאסיבי גם בדרכים אחרות.

התוצאות של גיוס הון הן במקרים רבים מטאוריות. אנשי עסקים שיש להם ממון רב כמו בעלי תאגידי ענק בתחום המחשוב, המזון, הנדל"ן ועוד צברו לאורך השנים הון רב וחשוב להם להעביר תרומות באמצעות הקרנות הפילנתרופיות שלהן לגורמים שנראה להם שהם עושים פעילות חשובה ומבורכת. מדובר בתהליך שבו בוחנים את ההתנהלות בכל עמותה כדי לראות מצד אחד את הפעילות שבוצעה בשנים האחרונות ומצד שני לבחון את הפעילות המתוכננת שלהן בעתיד. 

קו החשיבה בנושא גיוס הון 

אומנם יש אנשי עסקים שניתבו חלק מהותי מהונם לטובת הקרנות שלהם, אך עם זאת הזרמת הכספים אינה נעשית בקלות. כל עמותה כמו לדוגמה בית חולים או תזמורת, מעבירים להנהלת הקרן מידע מפורט על ההתנהלות שלהם על פי הדוחות שהוגשו בכל שנה לרשם העמותות. בנוסף לכך עליהם להגיש מידע או תוכנית עסקית מפורטת לגבי התוכניות העתידיות שלהם בשנים הבאות, כמו לדוגמה פרויקט מיוחד המורכב מכמה וכמה רבדים, תוך תמחור של כל אחד מהם. 

חלוקת התקציב השנתי 

הקרנות שיש להן תקציב שנתי בסך 9 מיליון דולר, בוחנות היטב כיצד לחלק את העוגה הזו בין הארגונים השונים שכל אחד מהם מבצע עבדת קודש במסירות לציבור בישראל. במקרים רבים הם מצילים אנשים ומשפחות שהגיעו למצבים קשים כמו חרפת רעב, היעדר מגורים, בעיות רפואיות סבוכות ועוד. 

על פי סדרי החשיבות והעדיפויות שקובעים מנהלי הקרנות, כל אחד מהארגונים מקבל את הכספים המגיעים לו. החלוקה אינה זהה ולעיתים יש גוף אחד שיקבל סכום אדיר וגופים אחרים שכל אחד מהם יקבל סכום קטן. 

כאשר הקרן מתחייבת על העברת כספים בכל חודש או אחת לשנה, ברוב המקרים מלוא ההתחייבות מתרחשת בפועל, על פי האישור של גיוס הון. 

בקשה שנתית לקבלת תרומות מהקרן 

בכל שנה יש להגיש מחדש את הבקשה לקבלת תרומות לקרנות השונות. העובדה שאחת הקרנות שילמה לגורם מסוים סכום כספי לפני שנה אינה מחייבת את הקרן לתמוך בגוף זה גם בשנה הבאה. 

לכן התהליך מתבצע בכל שנה מחדש, הפעילויות נבדקות באופן מעמיק ורק לאחר שמנהלי הקרן משוכנעים בחשיבות הפעילות של עמותה מסוימת כמו קרן מחקר ספציפית, מתקבלת החלטה על אופן חלוקת התקציב השנתי. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן