מהי עוגת יום הולדת מנצחת?

צילום: unsplash/bl

לא כל עוגת יום הולדת באה לנצח את השולחן. יש עוגות שהן נחמדות במקרה הטוב, יש כאלה שהן נורא טעימות אך לא מזמינות, יש עוגות מרשימות בלי טעם, ויש עוגות כאלה שבאו לגרוף את כל המחמאות עם הביס הראשון (ובכנות, עוד לפניו). אבל מה מרכיב עוגה שהיא לא פחות טעימה משהיא יפה? עוגה שהיא כזו מושלמת, שתרצו לבקש אותה לשנה הבאה כשתכבו את הנר. כל עוגה ניתן לפרק לכמה אלמנטים: סוג הבסיס, סוג המילוי וסגנון הציפוי. אבל לפני כל אלו, כדי שהעוגה תהיה חלק מחגיגה הרמונית, היא צריכה להתאים לקונספט. אספנו עבורכם את כל הדברים שחשוב לדעת להכנת העוגה המושלמת, לכן, סיימו את הכתבה לפני שתרוצו לקונדיטוריה הקרובה.

הקונספט

שאלת הקונספט מתחילה בשאלה, למי חוגגים? יש הבדל בבחירת העוגה ליום הולדת 5 של האחיין האהוב שלכם, ליום הולדת 60 של חמתכם או למסיבת ה-18 של נסיכת הבית, הן מבחינת בסיס והן מבחינת מילוי (שלא לדבר על העיצוב, שהוא החוט המקשר בין העוגה לאירוע). אם האירוע הוא באווירה עשירה, צבעונית וססגונית, גם העוגה יכולה להרשות לעצמה להתפרע. ואם יום ההולדת הוא דווקא בסגנון סולידי ומינימליסטי, אז עוגת יום הולדת מתאימה תכלול מתכון מאופק ואלגנטי יותר.

הבסיס

אחרי הקונספט נתייחס לבסיס, שנותן את הגוף לעוגה שלכם. יש כמה בסיסים פופולריים, לכל אחד את הקסם שלו. כל בסיס ישפיע אחרת על המרקם הסופי וכיוון שהוא התחתית של העוגה, הוא הראשון שנסקור בקצרה. אם העוגה מיועדת ליום הולדת של קטנטנים (או של קטנטנים בנפשם), בסיס ספוג הוא הבסיס המושלם. ביצים, קמח, אבקת אפייה, שמן וסוכר הם כל מה שצריך. עוגת שוקולד תשמח לקקאו עשיר, בעוד שלעוגת פירות תוכלו להוסיף מיץ תפוזים וקוקוס. כמו כן, ליצירת אפקט מרשים של עוגת שכבות מפוארת, תוכלו לאפות ספוג גבוה ולחתוך אותו לדסקיות שטוחות. עוגות מתוחכמות ובוגרות יותר יכללו בסיס של אגוזים טחונים וחמאה, וכאלו שרוצות להפתיע יוכלו להתפאר בבסיס של עוגיות טחונות כמו אוראו, לוטוס. לעומתן, עוגות פאי, כמו פאי פקאן או פאי שוקולד, ישמחו לבסיס הקלסי של בצק פריך איכותי משובח. עוד עוגה ששומרת על האווריריות שלה ולא מוותרת על הקלסיות, היא עוגת מרנג. אותו בסיס מבוסס חלמונים יכול להתאים לשפע מילויים, מקרם קפה ושוקולד, ועד קצפת הדרית בטעמי לימון ותפוז.

המילוי

המילוי הוא החלק המפנק, הקרמי בדרך כלל, של עוגות רבות. בחלק זה חשוב להקפיד על התאמה למילוי. כך למשל, אם בחרתם בבסיס ספוגי, הקרם שיתאים יהיה לרוב בעל מרקם קצפתי ואוורירי, בדומה לעוגה. קרם שוקולד יתאים, למרבה הפלא, לבסיס ספוג בטעם שוקולד (כי פשוט אין דבר כזה יותר מידי שוקולד). בסיס בראוני יתאים למילוי של גלידת וניל, שיאזן את המרקם ויעדן את הטעמים. אם לעומת זאת בחרתם בעוגה יותר "בוגרת", המילוי שיתאים לה יהיה בוגר בהתאם. מקצפות אווריריות מתוחכמות בטעמים מפתיעים (מישהו אמר הל?) ועד פאדג' עשיר וכבד, המילוי שלכם יכול לשחק על הקשת החלבית במגוון צורות. אם תרצו להמציא גרסה טבעונית, תוכלו להשתמש במילוי על בסיס פירות וקרמל: תפוחים מקורמלים בעוגות קרמבל או שזיפים ואגסים מקורמלים בפאי פירות חגיגי. המילוי, במקרה הזה, הוא גם הציפוי שייראה מלמעלה. לכן, אפשר לשחק אתו לעצב את הפרוסות בצורה חגיגית כך שהעוגה תיראה כמו עוגה שהוצאתם עכשיו מהוויטרינה בקונדיטוריה הקרובה לביתכם.

הציפוי

החלק המהנה ביותר בהרכבת העוגה. זהו, החלק המסובך מאחוריכם, וכל שנותר הוא להחליט איך להלביש את המנה הטעימה שלכם כך שמיום ההולדת הזה כולם ירצו לצאת עם מתכון, או לפחות עם תמונה לאינסטגרם. קרם הוא אחת האפשרויות הקלילות להכנה, והוא מגע עם בונוס: ניתן לשמור אותו כיומיים במקרר, וגם עוגת סינדרלה יכולה להיראות כמו נסיכה אחרי מריחה הגונה של קרם. כמו כן, את הקרם (שיכול להיות לבן או לחלופין בגווני וורוד, סגול או כחול לבחירתכם), למרות שמקובל למרוח, ניתן גם לזלף בגבעות קטנות סביב העוגה. והיתרון: הקרם מצמיד אליו בשמחה כל קישוט שתצרפו אליו, מסוכריות צבעוניות ועד תלתלי שוקולד מריר או גרידת לימון. אפשרויות נוספת לציפוי היא גנאש- הציפוי המבריק והמלכותי הזה ישדרג כל עוגה: גנאש שוקולד ישלים את הטעם והלוק לעוגת פרג, בעוד גנאש קרמל יוסיף הוד והדר לעוגת טריקולד מושקעת.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן