מה עושים עם קן יונים?

צילום: pixabay/bl


תחום ההדברה הוא תחום רחב משחשבתם. מדבירים עוסקים במגוון נושאים החל מלכידת נחשים, ריסוס מקקים ועד פינוי ומניעת כינים של יונים. כאשר מדובר על כינים של יונים הכוונה היא למעשה לחרקים קטנטנים, המכונים כינים או קרציות על אף שלא מדובר בכינים שאנחנו מכירים מהשיער של הילד. מדובר בסוג של טפיל קטנטן, בצורה של אליפסה, בגודל של כ-1-2 מילימטר בלבד. החרקים האלו במקור בצבע אפור או לבן שקוף, אבל הצבע שלהם מושפע ממציצת הדם שמזינה אותם, כך שהם יכולים להיות גם בצבע כתמתם, חום או אדום. החרקים האלו פעילים בשעות הלילה ונמנעים מחשיפה לשמש, לכן במהלך היום הם מתמקמים ונחים בקינים של עופות שונים, בשקעים, פתחים או חריצים.

מאיפה מגיעים כינים של יונים?

כינים של יונים כשמם כן הם, מקורם פעמים רבות ביונים. אם יש בסביבתכם קן של יונה או ציפור אחרת, יתכן מאד שבכנפיים או בקן נמצאים אותם כינים. כאשר הן נושרות מהציפור מסיבות שונות, הן נוטות לחפש להן קורבן אחר, פעמים רבות מדובר בבני אדם הקרובים אליהם ומכילים הרבה מהדם שהן כל כך אוהבות. בני אדם יכולים להידבק בכינים האלו בעת ביקור במקומות גידול של עופות, או כאשר מקננות ציפורים מחוץ לביתכם. פעמים רבות אנחנו פונים למדבירים בנושאים שונים כמו פינוי פגר, הדברת מקקים או תפיסה של נחש, אבל גן כאשר מדובר על כינים של יוני חברת הדברה היא ככל הנראה הפתרון המתאים ביותר.

למה גורמות הכינים או הקרציונים של היונים?

המזיק המטריד הזה יכול לגרום למגוון תופעות בקרב בנים אדם. החל מתופעות הקשורות לנשימה כמו קוצר נשימה ודלקות ריאות, ועד לגירוי העור, דלקות בעיניים ועוד.

איך נפטרים מכינים של יונים?

בדרך כלל כדי להיפטר מהמזיק המטריד הזה כדי לפנות לריסוס אצל מדביר מקצועי שמכיר את המזיק ויודע איך להתמודד איתו. המדביר שתבחרו יגיע, יחפש את האיזורים הנגועים במזיק או איזורים שהם פונטנציאליים עבור הכינים של היונים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן