מיץ רימונים כמות מומלצת

צילום: freepik/bl

מי מאיתנו לא מכיר את הרימון? מדובר על פרי שמסמל עבור רבים חג מאוד חשוב עבור העם היהודי הלא הוא: ראש השנה. רימון הוא פרי מהודר ביופיו, אשר עשוי מגרגירים אדומים ומלאי מיץ וטעם. לעיתים הגרגירים הללו חמצמצים ולעיתים הם מתוקים אך אין ספק שאין דבר מהנה יותר מלקחת כף של גרגירי רימון ולהרגיש את הטעם שלהם בפה. כיום ניתן למצוא גם מיץ רימונים טעים ועשיר אשר משווק בבקבוקים או שניתן למצוא במסעדות בכוסות המוגשות לסועדים המזמינים את המיץ המדובר. למיץ רימונים יש ללא ספק יש לא מעט יתרונות בריאותיים, אך חשוב לדעת אודות מיץ רימונים כמות מומלצת.

מה צריך לדעת על הרימון?

הרימון הוא ללא ספק פרי מהודר מאוד וזאת בשל המראה שלו. את ראש הרימון מעטר כתר אשר מזכיר כתר מלכות ומעניק לו ייחוס וכבוד בעולם של הפירות. הגרעינים של הרימון מחולקים למדורים הנפרדים זה מזה על ידי קרום לבן ורך. הקרום המדובר שומר על הגרגירים של הרימון. על אף שניתן לאכול את גרגירי הרימון ממש כפי שהם, הרי שאפשר גם להכין מהם מיץ רימון טבעי, אפשר לשלב אותם גם בסלטים טריים וטעימים שונים ואפילו ניתן לבשל אותם וזאת בלי להפחית מהערכים התזונתיים שלהם.

מהם היתרונות הבריאותיים של הרימון?

היתרונות הבריאותיים של הרימון הם רבים ומצוינים לכל גיל. על אף המתיקות הרבה של הרימון הערך הקלורי שלו איננו רב. מה שאומר שכמות רבה יחסית של גרגירי רימון בהחלט יכולה לשדרג כל תפריט של אדם אשר מעוניין לרדת במשקל. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי כאשר סוחטים את הרימון צריך להיזהר שכן, ניתן להגיע צורה קלה לצריכה גדולה מדי של קלוריות. בכוס חד פעמי בלבד יש יותר מ100 מיליליטר של משקה.

מעבר לכך, חשוב מאוד לדעת כי רימון הוא אחד הפירות העשירים ביותר בתכולה מרוכזת של נוגדי חמצון שהם תרכובות כימיות אשר מסייעות לגוף להיפטר מרדיקליים חופשיים, שהם תוצר לוואי של פעילות נשימה תאית. הימצאות של רדיקלית חופשיים בכמות גדולה בגוף שלנו עלולה לפגוע ברקמות, להעלות את הסיכון לחלות במחלות שונות ואף להאיץ תהליכי הזדקנות בין תאית ודלקות. לכן, צריכה של נוגדי חמצון מהרימון יכולה לסייע לא מעט בסילוק שאריות רדיקליים חופשיים וכך למעשה לשפר את כל מערכות הגוף ובפרט את המערכת החיסונית אשר שומרת עלינו חסונים ובריאים.

מהי הכמות המומלצת של מיץ רימון?

אם אתם מעוניינים לשתות מיץ רימון הן בשל הטעם הנפלא שלו והן בשל היתרונות הבריאותיים שיש ברימון, אתם בוודאי תוהים האם יש מינון כלשהו של מיץ רימון שכדאי להקפיד עליו. ובכן, חשוב מאוד לדעת כי למעשה אין מינון ספציפי בצריכת מיץ רימון או מיצים טבעיים ממקור של רימונים. הכמות המומלצת לאדם בריא ללא מחלות רקע כחלק מהתזונה היומית שלו תהיה בין 230 ל340 מ"ל. לאנשים עם הפרעות ומחלות בריאותיות שונות מומלץ לצרוך הרבה פחות מהמיץ המדובר ולאדם אשר סובל מטרשת עורקים מומלץ לשתות עד 50 מ"ל של מיץ רימון. למי שסובל מכמות גבוהה של כולסטרול בדם מומלץ לשתות עד 35 מ"ל מיץ רימון ביום.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן