ממוצק לנזיל: מה אתם יודעים על משכנתא הפוכה?

joy-1078270_960_720
מאת: איתמר פרייליך
המאמר הזה נכתב עבור אנשים בגיל הזהב, שאין להם פנסיה או שהכנסתם לא מספיקה לגמור את החודש, למבוגרים- שבבעלותם דירה ללא משכנתא או עם משכנתא נמוכה ושוויה יותר מ-750,000 ₪ וכן לילדים או נכדים לאנשי גיל הזהב המתקשים כלכלית.
בגיל פרישה, הבית שלכם יכול לשמש מקור הכנסה נוסף באמצעותו תסגרו חובות, תעזרו לילדים, ובעיקר תיהנו מרווחה כלכלית. אתם תמשיכו להתגורר בבית ותיהנו מכסף זמין. אתם מקבלים כסף ולא משלמים לבנק כמו במשכנתא רגילה, לכן היא נקראת משכנתא הפוכה. תמורת משכון הדירה תקבלו סכום חד פעמי גדול או משכורת חודשית. נכון להיום, חברת הביטוח "כלל" הינה היחידה שמציעה שירות זה. סכום החוב ינוכה בבוא הזמן משווי הבית כאשר הלווה ילך לעולמו.
היתרונות:
1. קשישים ו/או חולים, זכאים לאפשרות לממש כסף נזיל, גם אם לא השכירו או מכרו את הנכס ובכל זמן המשכנתא, הנכס נשאר בבעלותם.
2. אין החזר חודשי. סכום ההלוואה מוחזר ע"י מכירת הנכס. אם נותר סכום כלשהו, הלווים או יורשיהם יקבלוהו.
3. את ההלוואה ניתן לפרוע בכל עת וללא קנסות, הקריטריונים יותר קלים והבנק אינו דורש ערבים או בטחונות. ניתן באמצעותה לממן דיור מוגן (לגילאי 65+ סביבת מגורים נעימה, פעילויות ושירותי רפואה 24/7) או מגורים בבית אבות לכל ימי חייהם.
4. את הכסף ניתן לקבל החל מגיל 60. אפשר לקבל עד 50% משווי הבית בגיל 80. סכום ההחזר לא עולה על שווי הבית. ואם כן – לא תאלצו להשלימו.

החסרונות:
1. הנכס נשאר בבעלותכם, כולל תשלומי המיסים כגון: ארנונה, ביטוח, אחזקה. יש הסוברים, כי עדיף לבעל הנכס למוכרו ולהתגורר בשכירות, מאחר והריבית גבוהה ביחס למקובל בשוק והיא נגזרת מסכום הכסף של הלווה וייתכן שע"י מכירת הנכס היה מרוויח סכום כסף גדול יותר.
2. החישובים המסובכים של הבנק, השוואת תנאים והתרוצצות מבנק לבנק, קשה לביצוע בגילם.
3. הלווה מקבל בבת אחת סכום כסף גדול המגדיל את הסיכוי לבזבזו במהירות או לאבד את כספו אם ישקיע אותו באפיק לא נכון.
4. העלות הגבוהה של פתיחת תיק משכנתא ושהחתימה למשכנתא הפוכה נעשית רק מול עורך דין מטעם המשפחה.

לסיכום,
בכל מהלך פיננסי התייעצו עם מומחה שאינו תלוי בגורם בנקאי כזה או אחר, כדי שתקבלו את התנאים האופטימאליים עבורכם ותיהנו מרווחה כלכלית בגיל הפרישה.
כותב המאמר הינו מאמן כלכלי ב"חסדי לב".
אם גם לך קשה מצבך הכלכלי, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתוכנית 'משפחה בפלוס' ולעשות את השינוי שיביא לך יציבות כלכלית. לייעוץ ופגישת היכרות, התקשרו: 077-3377930. צילום אילוסטרציה- לאומי משכנתאות.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן