fbpx

מנכ"ל המכללה האקדמית צפת:"אנחנו נערכנו לפתיחת הלימודים ע"פ הנחיות משרד הבריאות"

מאות סטודנטים חזרו השבוע חלקית ללימודים בקמפוס המכללה האקדמית צפת לשם למידה בקורסים הדורשים תירגול מעשי. הסטודנטים לומדים על פי הנחיות התו הסגול של משרד הבריאות תוך הקפדה מלאה על התקנות. הסטודנטים כולם ממשיכים עדין בלימודים מקוונים בבתיהם, כל עוד לא הוחלט על חזרה מלאה לשגרת לימודים במוסדות להשכלה גבוהה.

פרופ' אהרן קלרמן, נשיא המכללה האקדמית צפת "המכללה עושה כל מאמץ על מנת שהסטודנטים יילמדו את הנידרש מהם בסמסטר זה".שלומי בן נון, מנכ"ל המכללה האקדמית צפת "המכללה נערכה מראש ע"פ הנחיות משרד הבריאות והמל"ג, להחזרת הסטודנטים ללימודים. אנו שמחים מאוד על כך ומצפים ליתר הסטודנטים. לאורך כל התקופה שמרנו על קשר רציף עם סגל המרצים והסטודנטים על מנת שלא תפגע הלמידה".

 הסטודנטים שחזרו ללימודים נמנים עם אלה הלומדים במסגרת מקצועות הבריאות בחוגים למדעי הבריאות: כסיעוד, מדעי המעבדה הרפואית, רפואת חירום ופיזיותרפיה. הסטודנטים מתרגלים לימודים מעשיים, סימולציות וסדנאות במעבדות, בחדרי הסימולציה ובמרחבי הלימוד המעשיים. לשם כך, הוכנו חדרי ההרצאות מבעוד מועד לקליטת מספר מוגבל של סטודנטים בכל כיתה בהתאם להנחיות.

ליעם שיק, סטודנט שנה ב' ברפואת חירום "טוב לחזור ללימודים.  בבית חסרה היכולת לתרגל עם החברים לכיתה ולשפר מיומנויות של הצלת חיים. במקצוע כמו שלנו האחריות ההדדית ושמירה על נהלי משרד הבריאות, הם גם מדד לרמה המקצועית שלנו ועל מה חשוב להקפיד". קרן ויסמן, סטודנטית שנה ב' לפיזיותרפיה "אחרי תקופה ארוכה, זה מרגיש ממש כמו היום הראשון ללימודים. כיף לדעת שהמכללה עושה הכול, כדי שנסיים את השנה ושנוכל לצאת להתנסויות הקליניות בשנה הבאה,  וזאת למרוץ האתגרים שהתקופה מציבה לנו".

סטודנטים מחוגים אחרים שחזרו ללמוד בקמפוס,  נמנים עם אלה הנזקקים לתגבור בלימודים. שיעורי התגבור מתקיימים בשלב זה בכיתות מצומצמות לשעות מוגבלות. במקביל לכך, כאמור, ממשיכים הסטודנטים כולם ללמוד באופן מקוון בבתיהם מספר ימים בשבוע. זאת, באמצעות מערכת ללמידה מקוונת מאובטחת ביותר שהוטמעה ע"י מחלקת המחשוב של המכללה, המסייע גם בהדרכה וליווי של הסטודנטים והמרצים.

בתקופה בה נעדרו הסטודנטים כתוצאה ממשבר הקורונה, המשיכו מספר מצומצם של מנהלים ועובדים  ייעודיים, לעסוק בשגרת הפעילות המנהלתית לרישום וקבלת סטודנטים חדשים לשנת הלימודים תשפ"א, שיפוצים שוטפים והכנה פיזית של  מתחמי המכללה לקליטתם של הסטודנטים,  המשך העבודות להקמת 'המרכז להוראה רפואית' ותחילת העבודות להקמת קומה נוספת על גג מבנה הספרייה האקדמית במתחם בית בוסל. בשנים הקרובות, עם סיום העבודות, תשנה המכללה כליל את פניה והקמפוס המרכזי יועבר למתחם בית בוסל.

השאר תגובה

דילוג לתוכן