מפלה בביהמ"ש לרב שמואל אליהו    

הרב הראשי לצפת, הרב שמואל אליהו, הפסיד בשבוע שחלף בשתי תביעות תקדימיות שהגיש, האחת – כנגד ותיקי העיר צפת בראשות חיים קובי, מבית הכנסת אבוהב, והשנייה – כנגד אייל סימון המנהל את בית הכנסת ע"ש רבי יוסף קארו. שני בתי הכנסת האמורים נמצאים בעיר העתיקה בצפת, וידועים כאתרים קדושים המושכים אליהם עשרות אלפי תיירים ומבקרים מדי שנה.

הרב שמואל אליהו. צילום: עיריית צפת

הרב אליהו הגיש את התביעה הראשונה כנגד עמותת מורשת הרב יצחק אבוהב, המייצגת את מנהלי ונאמני בית הכנסת העתיק והמפורסם ע"ש הרב אבוהב בצפת. הוא ביקש לנשל אותם מניהולו של בית הכנסת.

את התביעה הזו הגיש הרב באמצעות הקדש העדה הספרדית ועמותת בית כנסת אבוהב, שניהם גופים שהוא עומד בראשם, וטען כי הם אמורים לנהל את בית הכנסת בפיקוחו ועל פי הוראותיו.

עורך הדין מטעם הרב אליהו והגופים התובעים היה עו"ד אייל נון, המייצג באופן קבוע גופים אלה בתיקים נוספים.

מנגד, את העמותה, בראשות ותיקי צפת, ייצג עו"ד ד"ר ניסן שריפי. ד"ר שריפי תקף את התביעה בשורה ארוכה של טענות, וטען שאין כלל סמכות לבית המשפט השלום לדון בתביעה הזו, טען גם להיעדר סמכות לתובעים בראשות הרב אליהו, ואף טען שההקדש הספרדי איננו הבעלים של מבנה בית הכנסת אבוהב, שכן בטאבו מופיע שם אחר, דומה אך לא זהה.

עו"ד ד"ר ניסן שריפי. צילום: גלעד אוריאל

בית המשפט השלום בצפת (השופט מוהנד חלאילה) ציין בעניין זה, כך: "מקובלת עליי לחלוטין הערת בא כוחם המלומד של הנתבעים לפיה המרשם בטאבו מהווה ראייה חותכת לנכונותו, ולפיכך שם דומה לשמו של ההקדש התובע לא יכול להיחשב אוטומטית לשם זהה".

בהמשך, קבע השופט חלאילה, כי גם כל שאר טענותיו של ד"ר שריפי נכונות, ולפיכך תביעה זו אינה בסמכות בית המשפט השלום, והחליט למחוק את התביעה תוך השתת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 10,000 ₪ על ההקדש והעמותה בראשותו של הרב שמואל אליהו.

יצויין עוד, כי התביעה השנייה, כנגד אייל סימון, נוהלה על ידי אותם עורכי דין, וגם שם קבע השופט חלאילה, כי יש למחוק את התביעה מחוסר סמכות, ואף הוסיף כי בעניין בחנויות המוחזקות בידי משפחת סימון על פי חוזה שכירות משנת 1906, הרי שמדובר "בטענה של חכירה לדורות שהחוק החריג אותה מסמכותה של ערכאה זו". גם בתיק זה הושתו הוצאות משפט והוצאות שכ"ט עו"ד בסך של 12,000 ₪.

הרב שמואל אליהו הציע עצמו לאחרונה כרב ראשי ספרדי בבחירות לרבנות הראשית שייערכו בחודש הבא, ואין ספק כי שני ההפסדים שספג יפריעו לו במירוץ זה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן