fbpx

מפקד עוצבת "הגליל: "אסור שהשקט היחסי בגזרה יוליך אותנו שולל"

"כוונותיהם של אויבנו מעבר לגדר לא השתנו",אמר מפקד עוצבת הגלילי, תת אלוף אמיר ברעם בטקס חילופי מפקדים בעוצבת ברעם. עוד הוסיף, תא"ל ברעם כי השקט היחסי בגזרה כפי שנראה הדבר למתבונן מהצד אסור שיוליך אותנו שולל". 

a726cce0-f685-4d3e-aed9-fc4f6915bcf0

בימים אלה מציינים עשור למלחמת לבנון השנייה ושוב עולה לדיון בקרב הציבור שאלת המיליון דולר האם אנחנו נערכים לסבב נוסף?

לאור מסקנות המלחמה מלפני עשור, בה נאלצו לפנות תושבים למרכז הארץ נערך השבוע בגליל תרגיל ראשון מסוגו, במסגרתו תורגל פינוי של תושבים מיישובים בגבול הצפוני, על מנת להתכונן ולהיערך לתרחיש במצב חירום.
בתרגיל לקחו חלק כוחות של עוצבת הגליל (אוגדה 91, האמונה על שמירת הביטחון בגבול לבנון), פיקוד העורף, המועצה האזורית גליל עליון בשילוב עם מד"א וכיבוי אש.

e9171ab3-4686-43a1-a67a-115e1d98f19d

פינוי תושבים היא אחת הדרכים להגן על התושבים המתגוררים בגזרה בעת חירום של עימות ממושך. במסגרת התרגיל, חברי הקיבוצים משגב עם ומעיין ברוך תירגלו פינוי מהקיבוץ באמצעות אוטובוסים שהביאו אותם למועצות הקולטות, בהן יתמקמו באופן זמני.

0d4466ee-48b8-4aa4-ab20-5e15a8d761de

"למנהיגות האזורית יש חלק מכריע בהיערכות ובחוסן של התושבים באזור" אמר קצין ההגנה המרחבית של אוגדה 91, סגן אלוף יניב קריאף, והוסיף:" השאיפה היא שבשעת הצורך, פינוי היישובים ייעשה באופן מאורגן ומסודר. האויב שמולנו מחפש ניצחון תודעתי, והמטרה שלנו היא להציל חיים. לצורך כך, אם יידרש, נפנה את האוכלוסייה שלא חייבת להיות באזור כדי לצמצם פגיעה בחיי אדם". התרגיל התנהל כמצופה, ונתן למפקדים,למועצות האזוריות ולתושבים לקבל מושג על מה שיתרחש במצב חירום. "המועצה אזורית גליל עליון היא מועצה חזקה מאוד, ושיתוף הפעולה איתה טוב. נפיק יחד את הלקחים מהתרגיל, על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש" הוא מסכם.

דילוג לתוכן