fbpx

מרוצים מקצב המתחסנים – בצפת מקווים שעד לסגר השלישי יחוסנו רבים

מאז שהחלו במשרד הבריאות בשיתוף קופות החולים בחיסונים תוך כדי הקדמת מועד החיסונים ביומיים, במשרד הבריאות ובקופות מרוצים מהקצב ומשיתוף הפעולה של הציבור.

פה ושם יש תקלות שחלקה אף הובילה לטעויות,, אך למרות חוסר הסדר ועומס בעיקר בתורים לחיסון באמצעים הדיגטליים ההיענות מרשימה ועשוייה להביא את מבצע "לתת כתף" להצלחה עולמית. בתחילת השבוע החלו בכל הקופות לחסן את הצוותים הרפואיים וכעת מצטרפים אליהם בני 60 ומעלה. במחוז הצפון מכבי ערוכה לחסן כ-5,000 מטופלים ביום, לאורך כל ימות השבוע. במכבי מקווים כי בקרוב יותר לחסן את כלל האוכלוסייה מוקדם ככל הניתן. מתחמי החיסון נמצאים מחוץ לסניפים כך שמתאפשרת הפרדה מלאה בין אנשים בריאים שמגיעים להתחסן למטופלים חולים שמגיעים לקבל טיפול רפואי במרפאות. בדרך זו גם נמנעת התקהלות אסורה ומתאפשר הליך חיסון יעיל, בטוח ונגיש. בצפת החל מתן החיסון באמצע השבוע האחרון במתחם שהוכן במיוחד לכך בבית יגאל אלון.

כדי להבטיח תהליך מהיר ונח, החיסונים יינתנו בקביעת תור מראש בלבד, כפי שבוצע השנה בחיסוני השפעת. לכל מטופל ייקבעו מראש שני תורים – למנה הראשונה ולמנה השנייה, שלשה שבועות לאחר מכן. רק מי שיקבל את שתי המנות ייחשב למחוסן מפני הנגיף. ראש מחוז הצפון של מכבי, ד"ר גלית קאופמן, שהייתה הראשונה להתחסן במכבי בצפון: "מדובר בחיסון חדש ומובן שלציבור יש שאלות לגביו. בדיוק מסיבה זו בחרתי להתחסן ראשונה ואני קוראת לכל הצוותים הרפואיים לשמש דוגמא אישית ובדרך זו לעודד את האוכלוסייה להתחסן. מכבי תמשיך בפעולות ההסברה לציבור ויחד ננצח את הקורונה".

עקב קצב התחלואה המדאיג – משרד הבריאות תומך בהטלת סגר וצפוי לדרוש כי הוא יוטל כבר בימים הקרובים למשך כשלושה שבועות.

השאר תגובה

דילוג לתוכן