fbpx

מתיחת פנים צעירה: מרכז הצעירים בקצרין התחדש

מרכז הצעירים בקצרין מתחדש ושינה את פניו לאחרונה למבנה מרהיב ומזמין. מרכז הצעירים  עוסק במתן מענה לצעירים בגילאי 18 – 45 בני היישוב. בתקופה בה הצעירים עומדים בפני צמתים וקבלת החלטות אשר ישפיעו באופן ישיר על אופי חייהם בגיבוש הזהות האישית, המקצועית, הכלכלית והמשפחתית.

מרכז הצעירים ממנף צעירים על מנת שיוכלו לצלוח תקופה זאת בחייהם על ידי מתן מענה מערכתי וממוסד עבורם. מעבר לכך, המרכז מכיר ורוצה בחשיבותם של צעירים אלה אשר בהווה ובעתיד משמשים וישמשו כבעלי תפקידי מפתח ברמה החברתית והקהילתית.

צוות מרכז הצעירים פועל כחלק ממתנ"ס קצרין וכולל מנהלת וצוות מקצועי האמונים על מספר תחומי ליבה: הנגשת השכלה גבוהה, תעסוקה לצעירים, עצמאות כלכלית, הורות צעירה, מנהיגות צעירה, מעורבות חברתית, תרבות ופנאי והם פונים לקהלי יעד ממוקדים: חיילים משוחררים, סטודנטים, הורים צעירים, מחפשי עבודה, מחפשי דיור, עולים ועוד.

במרכז הצעירים ישנם ארבעה בעלי תפקידים: מנהלת מרכז הצעירים, רכזת השכלה ותעסוקה, רכזת צמיחה דמוגרפית ורכז מעורבות חברתית אשר ניתן לפנות לכל אחד ולכל שאלה בדרכי התקשורת המצורפים.

מרכז הצעירים המתחדש

באם תהיתם מה קרה וקורה עם מבנה בית ספר "גמלא" הישן ברחוב דבורנית, אז זה המקום לספר. בית הספר עובר שדרוג ושיפוץ על מנת להיות מרכז הצעירים ולהוות עוגן מתחדש וצעיר בשכונות הוותיקות. זה המקום שבו יוקמו כיתות לימוד, משרדים וopen space חדש, חדיש ומחודש אשר מיועד ליזמים צעירים הזקוקים לחלל עבודה, HUB , בעלות סמלית ולבעלי מקצועות על גיאוגרפיים. מרכז הצעירים ייתן מענה לצורך משותף והוא חלל עבודה עם כלל השירותים הנדרשים.

בנוסף להיותו אבן שואבת ליזמים צעירים ובעלי עסקים, מרכז הצעירים מהווה ויהווה מרכז לפעילות חברתית צעירה. מירב מערבי שני, מנהלת מרכז הצעירים: "מרכז צעירים קצרין הינו מרכז ולב פעילות חברתית ותעסוקתית. כיום אנחנו מהווים מרכז לתרבות צעירים ופעילויות חברתיות רבות. בנוסף, אנו מציעים מגוון של פתרונות תעסוקה לצעירים הכוללים: קליטה וליווי משפחות חדשות, הכוונה תעסוקתית, קורסים מקצועיים וחברתיים והכוונת חיילים משוחררים. השאיפה שלנו היא צמיחה תמידית ומתן עזרה ופתרון לכל צעיר שיבקש".

כחלק מהתחדשות המרכז וכהבנה של אופי המקום שהינו מרחב גיאוגרפי מרוחק ופריפריאלי, הוחלט להתמקד בקורסים על גיאוגרפיים. כלומר, קורסים שאינם מחייבים את העוסק בהם לשבת במקום מיוחד במרכז הארץ אלא יכולת לתפעל את העסק מהבית ויצירת פתרון החוצה את גבולות המקום והזמן.

כשנשאלת השאלה, מה השאיפות לעתיד, עונה מירב ללא מצמוץ: "כצעירה שגדלה בקצרין, וחוותה את כלל בגרותה בעיר, אני רוצה ליצור עניין לצעירים. כלומר, יצירת כפר סטודנטים תוך שיתוף פעולה מלא עם המכללות בסביבה, יצירת חיי תרבות וחברה לצעירים בגילאים המתאימים הכוללים, מקום בילוי בשעות הערב והלילה, פיתוח מנהיגות צעירה, חיי קהילה, תחושת שייכות וסיפוק לכולם ומכולם".

לפרטים והתקשרות:  [email protected] , מירב שני: [email protected]

דילוג לתוכן