מתי אפשר לשבור קירות ואיך עושים את זה?

צילום freepik/bl

שבירת קירות היא פעולה נפוצה כמעט בכל שיפוץ ובנייה של מבנה חדש אך לפני שמרימים את הפטיש כדאי להבין ששבירת קיר אינה דבר של מה בכך וכדי לצלוח את המשימה צריך לקחת בחשבון מספר נקודות ולבצע את הפעולה באופן שתואם את הדרישות.

עומדים לפני שיפוץ או בנייה של בית חדש? הכירו את הדרכים לשבירת קירות ומה צריך לבדוק לפני שמתחילים.

מתי צריך לשבור קיר

שבירת קירות היא פעולה נפוצה שמתרחשת מדי יום במרבית השיפוצים שנעשים במדינת ישראל. הרצון לשנות את חלוקת המבנה לחדרים כאלה ואחרים או כשצריכים ליצור מעברים חדשים לא מותירים ברירה אלא לשבור קירות.

במקרים מסוימים שבירת קירות יכולה להיות גם חיצונית על מנת להרחיב מבנה קיים. כך או כך, כדי לבצע את הפעולה חשוב להבין איך לעשות את זה באופן הראוי והבטוח.

איך שוברים קיר?

הריסת קיר שלם או חלק ממנו יכולה להיות פשוטה אך באותה מידה גם מורכבת במיוחד כששני התנאים שיכתיבו את רמת המורכבות הם סוג הקיר והמיקום שלו.

בעוד ששבירת קיר לבנים יכולה להתבצע באופן פשוט למדי עם פטיש כבד או פטישון חשמלי, שבירת קיר בטון היא כבר אופרה אחרת שפטיש לא ממש יכול לעשות הרבה.

העניין הזה מקבל משמעות מיוחדת לאור העובדה שכיום אחוז הבטון שמשמש לבניה רק הולך וגדל כתוצאה מדרישות בטיחותיות וביטחוניות.

לכן ניתן לראות בשנים האחרונות יותר פעולות שבירה והריסה שנעשות באמצעות ניסור יהלום.

ניסור קיר בטון מתבצע על ידי חיתוך שלו במסורים מיוחדים שחותכים את החלק שרוצים להרוס וכך במקום להשקיע מאמצי שווא בניסיון שבירה פשוט חותכים את הקיר.

הפעולה מן הסתם מורכבת ויקרה יותר אך לעתים קרובות זאת הדרך היחידה ולכן חשוב להבין לפני שמתחילים אם הקיר עשוי לבנים או בלוקים מפני שהעלויות שונות וכך גם הפעולות שצריך לבצע.

מחיר שבירת קירות

המחיר של שבירת קיר יכול להיות זניח אך אם זהו קיר בטון ואם מדובר בקירות גדולים, המחירים הולכים ומאמרים.

לדוגמה שבירת קיר ממד יכול לעלות 2,000 ש״ח ואף להגיע ל-4,000 ש״ח. עלות לא מבוטלת שנגזרת כתוצאה מהצורך להיעזר במסורי בטון מיוחדים וכתוצאה מהצורך לרסק את שאריות הבטון ולפנות אותם באופן מבוקר ובטוח.

דגשים בטיחותיים בשבירת קירות

עניין חשוב במיוחד בשבירת קירות הוא ההיבט הבטיחותי. לצערנו הרב כבר שמענו על מבנים ותקרות שקרסו כתוצאה מהריסת קירות לא אחראית ולא מבוקרת.

צריך לזכור שקירות מסוימים בכל מבנה קריטיים לחוזק שלו ואלמנטים רבים כמו תקרות נשענים עליהם ועל כן לפני שבירה צריך להבין אם מדובר בקיר תומך ואם ניתן לשבור אותו באופן בטיחותי בלי להחליש את המבנה.

הכתובת לבדיקת ההיתכנות של שבירת הקיר היא על מהנדס בניין או קונסטרוקטור שיבחן את המבנה ובמקרה הצורך יעיין בתוכניות ההנדסיות כדי לאשר פעולה כזאת או אחרת ולא ניתן להתחיל בשבירת קיר בלי וודאות מוחלטת שניתן להרוס אותו או חלקים ממנו.

מי יכול לשבור קיר?

שבירת קיר בלוקים יכולה להתבצע על יד קבלן או שיפוצניק בעוד שכדי לשבור קיר בטון יש צורך לפנות לחברת ניסור בטון וכל זה רק לאחר שהבנו שאין סיכון בטיחותי.

גם התהליך עצמו צריך להתבצע באופן בטיחותי תוך לקיחת הסיכונים בחשבון והגנה על העובדים ועל חלקי המבנה האחרים שיכולים להיפגע כתוצאה מנפילת חלקים כבדים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן