fbpx

מתנדבות פרויקט "הורה להורה" מצפת סיימו את שלב ההכשרה

הבאתו של הקורס "הורה להורה" לצפת הינו חלק מהחזון של קבוצת אל"י – אמהות למען ילדינו אשר פועלות במרץ למען המשפחות המיוחדות בצפת, ולמען בניית קהילה תומכת להורים, אחים והילדים עצמם.

צילום: באדיבות הצלם.

פתיחת הקורס שהתקיימה בהדרכתה של המנחה אורנה סגל מארגון קשר התאפשרה בזכות שיתוף פעולה שנרקם בין מספר גורמים: מחלקת הרווחה של עירית צפת, התפתחות הילד, ארגון קשר הבית של המשפחות המיוחדות, "בשביל המשפחה" וגורם פרטי אשר הרים תרומה נכבדה לקבוצת אל"י, דבר שאפשר את פתיחת הקורס.

עשרת הנשים, אשר התנדבו לקחת חלק בפרויקט, מרכיבות את כלל הפסיפס האנושי הקיים בצפת, כאשר לכולן מספר מכנים משותפים: ראשית, כולן אימהות לילדים עם צרכים מיוחדים, מסוגים שונים. בנוסף, כולן עברו ניסיונות במסגרת ההורות המיוחדת ומרגישות רצון להיות שם בשביל אימהות אחרות.

"בוודאי שיש לי חברות", אומרת אחת מהן, "אפילו חברות קרובות. אבל רק אמא כמוני, אמא לילד עם צרכים מיוחדים, מסוגלת באמת להבין את מה שאני עוברת. לפעמים אפילו לא צריך לדבר, מספיק המבט המבין בעינים, החיבוק החם מכל הלב של מישהי שמכירה את זה במפנים".

וזה המהות של הפרויקט – הורה נמצא שם בשביל הורה אחר. לשם כך, המתנדבות קיבלו הכשרה, כדי להיות מלוות לאימהות אחרות, מתוך מקום של הכלה והקשבה. כלים אשר מלווים אותם גם בחיי היום יום. המתנדבות ימשיכו לקבל הדרכה מקצועית לאורך כל התהליך.

אז אם גם את "אמא מיוחדת", אמא לילד/ה עם צרכים מיוחדים, ואת מעוניינת לשוחח עם אמא כמוך, תוך כדי שמירה על דיסקטיות מלאה, כל שעליך לעשות זה להתקשר לאחד הטלפון הר"מ כדי לקבל פרטים נוספים: איריס 052-2814669, לילה 053-2294509, שרי 053-7151925, עליזה 058-3208956, אריאלה 052-5005363.

דילוג לתוכן