fbpx

מתעדים את וותיקי צפת – תערוכת תיעוד בינלאומי באודיטריום בבית וואהל במכללה

תערוכת מיזם התיעוד הבינלאומי, 'האוטוגרפרס' ( "The Autographers") תתקיים ביום שלישי (10.12.19) באירוע חגיגי שייערך במכללה האקדמית צפת.

עיריית צפת יחד עם מפעל הפיס מארחות את 'האוטוגרפרס' – מיזם תיעוד מיוחד ויוצא דופן המופק על ידי עמותת 'להשאיר חותם' לתיעוד סיפור חייהם של וותיקי העיר. במיזם התיעוד בצפת, לקחו חלק 27 אומנים תושבי העיר והסביבה שתיעדו 22 מתושבי צפת הוותיקים שהשאירו חותם בתחומי חינוך, תרבות, דת ועוד. "התרגשנו להגיע בפעם הראשונה עם מיזם האוטוגרפרס לעיר צפת. לא בכדי אומרים עליה שהיא אינה כשאר הערים", אמר אמיר רוזנבאום, מנכ"ל המיזם.

"בספר 'האוטוגרפרס בצפת' נאגדו סיפורי העדים המייצגים 'נקודות' בהיסטוריה ששופכים אור על החיבור בין המקום לאדם ולקהילה כמו למשל: אודות ימי שיחרור צפת, ההתיישבות על הר כנען, וסיפורה של הגבינה הצפתית המקורית הידועה" הוסיף, רוזנבאום. התיעוד הינו של סיפורים ומאורעות היסטוריים מזווית אישית- ניצולי שואה, וטראנים, העליות לארץ, סיפורי מעברות, משחררי העיר צפת, משתתפי מלחמות ואנשים שתרמו לצפת והפכו אותה למה שהיא.

מיזם 'האוטוגרפרס', הינו מיזם חברתי בינלאומי שמטרתו חיבור הקהילה להיסטוריה הייחודית שלה. המיזם מפגיש בין אנשים שחוו מאורעות היסטוריים לבין אומנים מקומיים שיתעדו את הסיפורים מנקודת מבטם האישית. התוצרים מצטרפים לתערוכה נודדת של 'האוטוגרפרס' ומנגישה את ההוויה התרבותית וההיסטורית המקומית, לציבור הרחב. ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "מדובר בפרויקט חשוב ומשמעותי, לעיר צפת עבר מפואר, הווה עשיר ועתיד מבטיח. יחד עם האמנים המקומיים תועדו הסיפורים וההיסטוריה הענפה של עירנו ושל הפסיפס האנושי הייחודי שחיי בצפת. אני מזמין את תושבי העיר צפת להגיע ולהתרשם מהתערוכה המרגשת".

טקס ההשקה במעמד ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, המתעדים והמתועדים, יתקיים באולם וואהל במכללת צפת, ביום שלישי (ה-10 בדצמבר) בשעה 17:30 והוא יהיה פתוח לקהל הרחב. יצירות האומנות ישתתפו לאחר מכן בתערוכות אחרות בארץ ובעולם.

השאר תגובה

דילוג לתוכן