נגיש קפה נגיש במרום הגליל

צילום: מ.מרום הגליל

כמה פעמים יוצא לנו להיות בנעליו של מישהו אחר? לא רק לדמיין איך זה מרגיש, אלא ממש לחוות את עולמו על בשרנו? ואם מדובר בתלמיד עיוור או לקוי ראיה, המשולב בבית ספר רגיל? כיצד המורים בבית הספר יכולים להיכנס לעולמו ולהרגיש איך זה לקחת חלק בלמידה הפורמלית, בשיעורי האומנות, הספורט, החוגים ועוד עם מגבלת ראיה בסביבה של רואים? 

כדי שחוויה מסוג זה תתאפשר החליטו בבית הספר האזורי "חמד" לפתוח בית קפה נגיש וביזמתה של שרון לרנר, מורה תומכת לתלמידים עם עיוורון ולקות ראיה ממחוז צפון ובהובלת מנהלת בית הספר לירז נחמיאס, הוחלט להפוך את אולם רגבים, לבית קפה. צוות בית הספר, תלמידים ובעלי תפקידים במועצה הוזמנו כדי לחוות, לזמן קצר, את ההתמודדויות של לקויי ראייה בחיי היום יום. מיד עם הכניסה – כוסו העיניים, ול"לקוחות", הוגשו תפריטים עם כתב ברייל. בסיום, כמו בכל בית קפה, הוגש חשבון לתשלום וכל זה מבלי לראות דבר! שאר החושים עמדו לרשות הסועדים המשתתפים העידו כי לאכול ולשתות בלי חוש הראייה היוו אתגר מיוחד וחווייתי ובהחלט השיגו את המטרה להתקרב לעולמן של התלמידות לקויות הראיה, ולנסות לחבר בין שני העולמות דרך הנגשה, תיווך, סקרנות והתעניינות.

אבי צ'פניק, מנהל מחלקת החינוך ולקוח מרוצה במיוחד של בית הקפה: "שבוע לפני חג האורים, בחר בית הספר להנכיח ולהעצים את העובדה שאפילו דברים שנראים לנו ברורים ופשוטים – "לראותם בלבד" – אינם ברורים מאליהם עבור חלקנו. שורש השם של החג, חנוכה, בא מחינוך. אנו גאים בבית הספר שידע לשלב את האור והחינוך זה בזה, בצורה חווייתית ומעצימה".

לירז נחמיאס מנהלת בית הספר התייחסה ״קבלת השונה והאחר אינה רק סיסמא בבית החינוך שלנו. התנסינו, חווינו, ולרגע היינו במקום שונה ואחר. במציאות שאיתה מתמודדות תלמידותינו המקסימות אנו משתדלים ב״ה לתת מענה, תמיכה, הובלה והעצמה אינסופית עבורן. הייתה חוויה מעצימה ומטלטלת כאחד״


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן