fbpx

נדחתה תביעה בסך 4 מיליון ש"ח שהגישו בעלי מלון "מרכזי" בצפת נגד בנק הפועלים

בית משפט המחוזי בנצרת, בראשות השופט יוסף בן חמו דחה תביעה ע"ס 4 מיליון שקל נגד בנק הפועלים שהגישה לפני 4 שנים משפחת מיבר בעלי מלון מרכזי בצפת.  

מלון המצודה ( בעבר מרכזי)
מלון המצודה ( בעבר מרכזי)

לטענת יוסף מיבר שורה של מעשים ומחדלים של הבנק הובילו לקריסת העסק ולמכירת המלון ותכולתו במחיר נמוך משווי השוק, באופן שגרם לו לנזקים והפסדים כלכליים משמעותיים. בין היתר, טענו התובעים כי הבנק התחייב לאפשר להם לרשום משכון לטובת חברת אשראי חוץ בנקאי, אשר הייתה אמורה להזרים, בתמורה למשכון, 650 אלף שקלים, אך הבנק הפר התחייבות זו.בעלי מלון מרכזי ( כיום המצודה) תבעו 4 מיליון שקל. 

הבנק באמצעות עו"ד יונתן מוגל העומד בראש שלוחת ראש פינה של משרד זיסמן, אהרוני, גייר ושות'  טען כי הבנק נהג כלפי התובעים בהגינות רבה ואף לא מיהר להחזיר שיקים רבים שחרגו ממסגרת האשראי.

עו"ד יונתן מוגל.
עו"ד יונתן מוגל.

לטענת הבנק, לאחר שסירב לכבד מספר שיקים של התובע בסך של כ-400 אלף שקלים, ואף שלח לו שורה של התראות – אשר לא הועילו – נאלץ הבנק להטיל את המגבלות על החשבון מכוח החוק. בהקשר זה ציין בית המשפט כי "אין כל בסיס לטענת התובעת לפיה מדובר בשיקים 'קטנים' שהיה על הבנק לכבדם, שכן אם היה מכבדם, היה חשבון התובעת מגיע ליתרת חובה העולה באופן מהותי על מסגרת האשראי". 

השופט, בן חמו, דחה את התביעה וחייב את התובעים לשלם לבנק הוצאות משפט ע"ס 10 אלפים שקל : "לא שוכנעתי כי הבנק הפר את ההסכמות המפורשות בינו לבין התובעת או כי פעל להגבלת חשבונה באופן בלתי צודק. חובתו העיקרית של בנק כלפי לקוחות היא למלא אחרי הוראות הלקוחות כפי שהן מעת לעת… אך זאת בהנחה שהלקוח מצדו מילא את כל חובותיו כלפי הבנק", סיכם השופט. 

דילוג לתוכן