fbpx

נערכים להילולה במירון: השר כחלון וסגנו סיירו במקום – השר דרעי הבטיח דרך חירום

שר האוצר משה כחלון, סגנו יצחק כהן קיימו היום (שלישי) סיור עבודה במירון לקראת ההילולה בל"ג בעומר.

צילום: מלך גרסטל.
צילום: מלך גרסטל.

במהלך הפגישה עם הגורמים במקום, נאלץ שר האוצר,כחלון לעזוב את המקום מחשש לעימותים עם מפגיני רשות השידור.

a37532bd-328a-4736-bfff-8b75169aff90

יום קודם לכן נערך בלשכת שר הפנים, אריה דרעי פגישת עבודה בנושא ההכנות להילולה. בדיון השתתפו רב המקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ, שר הדתות הרב דוד אזולאי, מנכ"ל משרד הדתות מר עודד פלוס, מנכ"ל משרד הנגב והגליל מר אריאל משעל, מנכ"ל המקומות הקדושים הרב יוסי שוינגר, מנכ"ל רשות הגליל הרב שלומי אטיאס, מפקדי וקציני המשטרה וכן המארגנים בשטח.

צילום: דוברות ש"ס.
צילום: דוברות ש"ס.

השר הרב דרעי פתח את הישיבה ואמר: "ביקשתי לקיים את הדיון כבר כעת, חודש וחצי לפני ההילולה כדי להיערך כראוי עם כלל משרדי הממשלה והגורמים השונים".

בדיון הציג מנכ"ל משרד הדתות את העלות התקציבית של מערך ההילולה, הכוללת את דרישות המשרדים השונים ודרישות הביטחון. מסתבר שלמרות הגידול בתקציב, עדיין קיים פער של תקציב כדי להשלים את דרישות הביטחון. קציני המשטרה הסבירו, כי לאור הפקת הלקחים מהשנים הקודמות ולאור הקמת חניון חדש הכרוך בהוצאות רבות של אבטחה, נוספו עלויות נוספות לתקציב.

בפני השר הרב דרעי הוצגה תכנית לפריצת דרך חירום חדשה, מדרך בורמה א' עד ישיבת בני עקיבא שמעל ציון הרשב"י. השר הורה להאיץ את הכביש כבר עבור ההילולא השנה, כדי לשפר את מערך החירום עבור משתתפי ההילולא. בנוסף, הורה השר להכשיר דרך מוארת להולכי רגל מספסופה עד לצומת מירון. מדובר בציר מרכזי של הולכי רגל העושים את דרכם בחושך תוך סכנת נפשות. הדרך החדשה שתוכשר השנה תהיה מוארת ובטיחותית עבור הרבים המגיעים מהחניונים השונים.

הרב יוסף שוינגר סיפר, שבמהלך ל"ג בעומר, ישנם 22 מוקדי הדלקה בהר מירון ועדיין קיימת דרישה להדלקות נוספות, כאשר השנה יהיה מוקד הדלקה נוסף בהר מירון למטה. "כל ההדלקות מאובטחות ומצוידות באישורים המחמירים ביותר", אמר הרב שוינגר.

קציני המשטרה העריכו בדיון, כי בשל ההצלחה שהייתה אשתקד להילולא, קיימת הערכה לגידול משמעותי בכמות המשתתפים השנה. הקצינים הדגישו בפני השר, כי היות וההילולה מתקיימת השנה במוצאי שבת, הם מקיימים הערכת מצב מיוחדת לקראת לחץ תחבורתי גדול שיופעל על הצירים בשעות שלאחר צאת השבת.

"אנחנו מתחילים לחסום את הכניסות ליישוב מירון כבר ביום שלישי שלפני ההילולה, ובאמצעות מערכת ממוחשבת אנחנו יודעים לזהות את תושבי המקום ומאפשרים להם כניסה" אמרו הקצינים והעריכו כי במהלך השבת ישהו בהר מירון כ-20-30 אלף איש. כמו כן, צפויים להגיע במוצ"ש כ-50 אלף איש רק מאזור צפת. השר הרב דרעי סיכם את הדיון ואמר, כי יפעל באמצעות משרדיו לשפר את התנאים עבור הרבבות, בעיקר בהכשרת דרכי גישה ושירותים נאותים, כיאה להילולת הצדיק.

דילוג לתוכן