נתונים מעניינים על היקף השימוש באינטרנט ב – 2020

צילום: Shutterstock

נראה ששנת 2020 מוסיפה לשבור שיאים רבים גם בכל הנוגע לתחום התקשורת והאינטרנט. הסגרים התכופים שהוטלו ברחבי העולם, שינו באופן משמעותי גם את הרגלי צריכת האינטרנט של רבים שעלו באופן ניכר. הנתונים לפניכם

יובל בנר

נפתח בנתון מעניין במיוחד: נכון לחודש אוקטובר 2020, ישנם ברחבי העולם כ- 4.66 מיליארד משתמשים באינטרנט. יתכן וכמה מכם מופתעים כעת אך בפועל, עם כניסתה של מגיפת הקורונה לחיינו בתחילת השנה – נתון זה צפוי להישמע הגיוני למדי עבור רבים.

מגפת הקורונה גרמה לשינוי ניכר בהרגלי צריכת האינטרנט של רבים, שכ-321 מיליון מהם הצטרפו למעגל המשתמשים רק במהלכה – עליה של 7.4% בשנה החולפת בלבד. בעולם בו האפשרויות אינסופיות והכל מתרחש מהר וזמין אונליין, אין זה פלא שהיקף השימוש באינטרנט רק מוסיף לעלות ולצבור תאוצה, גם בקרב אוכלוסיות שקודם לכן לא נטו לבצע בו שימוש כלל.

לאור זאת, הצורך בחיבור איכותי, מהיר ובטוח כמעט והתבקש, ומשתמשים רבים החלו לחפש חבילות גלישה חזקות ואיכותיות יותר, שיבטיחו עבורם גלישה ללא תקלות ועצבים מיותרים. החברות השונות נענו לצרכיהם אלו והחלו אף הן להתאים את עצמן למצב ולהציע חבילות מותאמות במחירים אטרקטיביים ומשתלמים כדוגמת זו של אינטרנט 100 מגה הפופולרית במיוחד בקרב הישראלים – מצב בו שני הצדדים מרוצים.

ובחזרה לנתונים – מי הם משתמשי האינטרנט הכבדים, מה מצבנו ביחס לשאר מדינות העולם ואחת ולתמיד, אילו אתרים פוקדים הישראלים בתדירות גבוהה? הרי הם לפניכם.

השפעת הקורונה על היקף השימוש באינטרנט בישראל

על אף שהיקף השימוש באינטרנט בחברה הישראלית גדל מדי שנה, תקופת הקורונה הביאה רבים להגביר את שימושם ברשת אף יותר. הנתונים אשר מבליטים יותר מכל את אופייה של תקופה זו הם עלייה של 130% בהזמנות המשלוחים אונליין מהסופרמרקטים, לעומת ירידה של 99% בשימוש באפליקציית וויז הפופולרית בקרב נהגים בערב ליל הסדר השנה שנערך בזמן הסגר. שהייתם הממושכת של רבים בבתיהם דחפה רבים לרכוש ולבצע פעולות מהבית מבלי לקום מהכורסה, ואתרי משרדי הממשלה רשמו זינוק של 21% במילוי טפסים מקוונים.

בנוסף, בקרב אוכלוסיות שנטו לגלוש פחות באינטרנט טרם המגיפה כדוגמת אלו החרדיות והערביות, נצפתה עלייה מרשימה. 62% בחרו לשלם על מוצרים באינטרנט ולבצע פעולות של קיצור תורים בקרב החברה הערבית, זאת לעומת 40% בלבד לפני 3 שנים. בקרב החברה החרדית 27% עבדו באופן יומיומי מהבית דרך הרשת, שיעור הגבוה ב- 5% מהשימוש בכלל האוכלוסיה.

האפליקציה הכי פופולרית

כיום קיימים בעולם כ- 1.25 מיליארד אתרי אינטנרט שונים. מרבית הגלישה נעשית בידי טלפונים ניידים חכמים, זאת החל משנת 2018 בה עקפו הניידים את השימוש במחשבים אישיים ושולחניים ומאז, הפער רק הלך והתעצם. הפלטפורמות הפופולריות ביותר היום הן הרשתות החברתיות, כאשר פייסבוק היתה ונשארה הצועדת בראש עם מעל ל- 2 מיליארד כניסות של משתמשים בחודש ויותר ממיליארד משתמשים קבועים. אחריה דולקת יוטיוב עם יותר מ- 1.5 מיליארד כניסות בחודש. נתון מעניין נוסף הוא כי כאשר מדובר בפלטפורמות חברתיות ככלל, בדרך כלל ישנו יתרון של אחוזים בודדים לטובת  הנשים המציגות היקף שימוש גדול יותר ביחס לזה של הגברים.

אנדרואיד vs IOS

מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר היתה ונשארה האנדרואיד עם נתח שוק של כ- 40%, אשר עקפה בשנים האחרונות את ווינדוז שנתח השוק שלה עומד על כ- 36%. מערכת ההפעלה של אפל, IOS, מקבלת נתח שוק של כ- 12%, בעיקר עקב היותה מערכת הפעלה יקרה יחסית וסגורה המשויכת למוצרי אפל. מערכת ההפעלה מסוג לינוקס היא הפחות פופולרית מכולן, זאת עקב העובדה שהיא קוד פתוח ואינה מתאימה לשימוש נרחב. נתח השוק שלה עומד על פחות מאחוז.

אז מה עושים הישראלים ברשת?

ובכן, הישראלים מתקדמים. בעוד שקיימות כיום מגוון חבילות אינטרנט משתלמות וחסכוניות המאפשרות גלישה מהירה ואיכותית שיכולה להגיע גם ל- 100 ואף ל- 200 מגה למשל, אין זה מפתיע שניתן לבצע כמעט כל פעולה ברשת – החל מרכישת מוצרים מהסופר ועד מילוי טפסים באתרים ממשלתיים. כתוצאה מכך, יותר ויותר ישראלים מרוצים מרמת השירות אותה הם מקבלים, גם כשזה מגיע לגופים גדולים כמו בנקים וקופות חולים, הנוטים לרוב להיות מסובכים ובירוקרטיים. אלו מקבלים בתורם דירוג מצויין מ- 46% ו- 43% בהתאמה מהנשאלים. 89% מהישראלים מבצעים רכישות שונות ברשת וכן פעולות "מקצרות תורים" שבעבר הצריכו יציאה מהבית, ו- 85% נהנים מקניות באתרים בחו"ל.

אם כן, העלייה בהיקף השימוש באינטרנט בישראל הוכיחה כי מגוון שירותים שלא עבדו בפלטפורמה דיגיטלית טרם המגיפה, אכן יכולים לעשות זאת בצורה יעילה החוסכת זמן וכאב ראש רבים. כדי להבטיח את קבלתם בצורה איכותית וטובה, כל שעליכם לעשות הוא לוודא שברשותכם ספק אינטרנט מהיר וחסכוני. גלישה מהנה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן