fbpx

נתניהו,בצפת:"אני רוצה להפוך את אצבע הגליל למרכז עולמי לרפואה חקלאות וגנטיקה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן חנכו הבוקר את מכון ההקרנות של הצפון במרכז הרפואי "זיו" בצפת. זהו מכון ההקרנות הראשון באזור הגליל והגולן.

צילומים: אלימלך גרסטל.
צילומים: אלימלך גרסטל.

"הייתי רוצה לראות את המקום הזה כמו שהפכנו את באר שבע למרכז קיברנטי מוביל עולמי, אני רוצה להפוך את אצבע הגליל למרכז עולמי בכל מה שקשור למדעי החיים: רפואה, חקלאות, גנטיקה, זה החזון ויש לנו עוד עבודה, אבל זה הכיוון ותחשבו מה יהיה פה, איזה דבר נפלא וזה כבר הולך ומתרחש לנגד עינינו",אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

עוד הוסיף נתניהו בנאומו על הסכסוך בסוריה: "אנחנו לא מתערבים בסכסוך הדמים הנורא הזה עם כל הטרגדיות הכבירות שישנן שם, אבל אנחנו כן מגישים סיוע הומניטרי לילדים ולילדות, ולמשפחות שעולמן חרב וגופם חרב, ואני רואה גברים ונשים וילדים שפעם ראו בנו אויבים כשהם מגיעים הנה, והם מגיעים הנה, למעלה מאלף כבר הגיעו הנה.

הם מבינים יותר מאי פעם שמדינת ישראל היא מעוז מוסרי ואלומת אור באזורנו ואת זה יודעים כל מי שנמצא כאן כי הם מייצגים כאן עדות, דתות, וציבורים שלמים, יהודים ולא יהודים, דרוזים, נוצרים, מוסלמים ובדואים, כל אחד בא הנה, כל אחד מקבל את הטיפול השוויוני, זו אלומת אור באזורנו.

הצוות הרפואי בזיו מעמיד אותם על הרגליים במסירות מופלאה, הוא משקף את פניה האמתיות של מדינת ישראל. תפקיד השיקומי של ביה"ח מצטרף לתפקיד הטיפולי ויחד הם יוצרים שלמות מרשימה. שלמות של שירותי רפואה מתקדמים, של מקצועיות חסרת פשרות ושל אהבת האדם, כל האדם". 

78e28e0e-5739-43bc-b4df-d416af1051ad

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו מציין, כי זהו רגע מכונן והאירוע הרפואי החשוב ביותר שהתחולל בעשור האחרון בצפון. "חזון המרכז הרפואי מתמקד בהענקת שירות רפואי מקצועי איכותי ושלם לתושבי האזור. רכשנו את המאיץ המתקדם והחדיש ביותר שקיים להקרנות בגידולים סרטניים וגייסנו את האנשים הטובים בתחום. לטובת המטופלים שלנו אנו מקיימים שיח ושיתוף פעולה עם בית החולים שיבא תל השומר, המגבים ומלווים אותנו לאורך כל הדרך ועל כך אני מודה להם ומלא הערכה. אנו נמשיך לקדם את הבריאות, להתפתח ולהוביל למצוינות בדרך להגשמת החזון למען התושבים".

8a9fc77b-1972-492e-89d0-b7b4da4bf85f

דילוג לתוכן